بهای نفت کاهش یافت/ طلا ارزان شد

به دنبال اظهارات معاون وزیر نفت ایران در خصوص افزایش صادرات طلای سیاه، بهای نفت کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "سی ان بی سی،" پس از آنکه ایران متعهد شد تولید نفت خود را افزایش می دهد، بهای طلای سیاه کاهش یافت. این درحالیست که ذخایر نفتی در شهر "کوشینگ" در ایالت اکلاهمای آمریکا در هفته منتهی به 20 مه (31 اردیبهشت) شاهد کاهش چشمگیری بود. "رکن الدین جوادی،" معاون وزیر نفت ایران اعلام کرد صادرات نفت خام کشور تا اواسط تابستان به 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد. در حال حاضر صادرات نفت ایران روزانه 2 میلیون بشکه است.

بهای نفت خام برنت با کاهش 34 سنت به 48 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 33 سنت (معادل 0.7 درصد) به 48 دلار و 8 سنت در هر بشکه رسید.

وبسایت مارکت واچ نیز از کاهش بهای طلا برای چهارمین روز متوالی خبر داد. علت کاهش بهای فلز زرد این بود که انتظار می رفت بانک "فدرال رزرو" آمریکا نرخ بهره را خیلی زود افزایش دهد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش 1 دلار و 40 سنت (معادل 0.1 درصد)، 1251.50 دلار معامله شد. طلا از 27 آوریل (8 اردیبهشت 95) تاکنون شاهد چنین بهای پایینی نبوده است. هفته گذشته نیز بهای طلا 1.6 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار