آیا سقف بهای نفت، 50 دلار است؟

با کاهش مجدد بهای نفت، نگرانی‌هایی در خصوص سقف احتمالی بهای طلای سیاه ایجاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ویک؛ پس از افزایش بهای نفت به نزدیک 50 دلار به ازای هر بشکه در دوشنبه گذشته، بهای طلای سیاه در سطح متعادلی قرار گرفته است. با این حال ادامه روند رشد بهای آن با مانع مواجه شده و ارزش آن نیز تا حدودی کاهش یافته است.

تغییرات اخیر در بازار آسیا، بهای نفت را به کمی بالاتر از 48 دلار کاهش داد. در همین حال بهای نفت وست تگزاس با کاهشی 1.1 درصدی به 47.90 رسید.

بخشی از نگرانی های ایجاد شده در خصوص آینده نفت به دلیل اظهارات وزیر انرژی روسیه به وجود آمده است. وی هفته گذشته گفت تولید نفت جهانی با 1.5 میلیون بشکه تولید مازاد مواجه خواهد شد. این اظهارات در حالی بیان شده است که رویترز از کمترین میزان تولید در 5 سال گذشته خبر داده است.

یکی دیگر از موضوعات نگرانی آفرین، توقف کاهش تعداد چاه های نفت شیل در آمریکا است. در حالی که ورشکستگی ها در این زمینه باعث کاهش تولید در آمریکا شده است، بازگشت چاه های نفت شیل به روند تولید می تواند خبر از هماهنگی آن ها با بهای کمتر نفت داشته باشد.

افزایش ارزش دلار در بازار جهانی نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در بهای نفت است. در صورتی که دولت فدرال آمریکا نرخ این واحد پولی را افزایش دهد، بهای نفت نیز ممکن است در اثر آن سقوط کند.

برخلاف تمام این پیش بینی ها، بهای نفت در سطح بالاتری نسبت به چند ماه اخیر قرار گرفته است. با کاهش تولید بازار جهانی و افزایش تقاضا، انتظار می رود نفت حداقل برای مدت زمانی کوتاه در سطح فعلی باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار