وزیر بهداشت از کمبودهای خوزستان می گوید + اینستاپست

وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود تصویری از محرومیت این مردم عزیز منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر هاشمی وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به محرومیت مردم خوزستان نوشت:  دشت سوسن؛ اسفند ماه سال ٩١بود كه با اهالي نورآوران به دشت سوسن آمده بودم؛ منطقه اي بسيار محروم در شمال خوزستان كه اگرچه طبيعت زيبايي دارد اما رنج محروميت بر چهره تكيده مردمان ساده و صميمي اش گويي پرده اي از نازيبايي ها را نيز بر روي اين دشت گسترانده است.

مردماني كه روزگاري سخاوتمدانه براي دفاع از خاك وطن، از همين نقطه سينه سپر كردند و امروز اين عرق شرمندگي ست كه بر پيشاني ما نقش مي بندد...اينكه نتوانسته ايم در همه سالهاي پس از جنگ هم عدالت در دسترسي به خدمات را به اين استان پهناور بياوريم... سه شنبه شب را در دشت سوسن به صبح رسانديم.

مردمان خونگرم و مهربان روستا از خاطرات بيتوته ٤ماهه ما قبل از وزارت گفتند و جمعي از بيماران قديمي را هم مجددا ديدم ؛ اما افسوس كه اين بار زمان اندك بود و توفيق كم... آنچه با همه وجود با حضور در دشت سوسن، جنگه و ساير روستاها و مناطق محروم خوزستان حس كردم، آنست كه به رغم تمامي تلاش هاي صورت گرفته، همچنان غبار محروميت بر سر ساكنان اين مناطق سايه افكنده و رفع كمبودهاي آن نيز جز با توجه بيش از پيش به مسئوليت اجتماعي دستگاههايي كه از مواهب اين استان بهره مندند ؛ ممكن نيست دستگاه‌های اجرایی از قبیل وزارت نفت، نیرو، پتروشیمی و بنادر بايد در راستاي عمل به مسئوليت اجتماعي ، نسبت به این استان و مردم آن بی‌تفاوت نباشند و براي عمران و آباداني و توسعه اين خطه همت و همراهي كنند.

البته بعد از بيش از سه دهه از تاسیس نهادهاي انقلابي و حمايتي همچون کمیته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي انتظار ازاین نهادها، خيلي بیش از اينهاست مشاهده این همه محرومیت در نقاط مختلفي همچون روستاها و حاشيه شهرها کارنامه خوبی نیست اگرچه ميدانم اين دستگاهها و نهادها هم در سايه سالها تحريم و بي تدبيري شرايط سختي را مي گذرانند ولي....اميد كه روزي نه تنها دشت سوسن و مردمانساده و صميمي اش بلكه همه اهالي عزيز و شريف سرزمينم از عدالت در دسترسي به امكانات بهره مند باشند.


وزیر بهداشت


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار