اینستاگردی 209؛

چهره واحد خوارج، فرقان و داعش از نگاه وزیر بهداشت/گل فروشی علی ضیاء/داب اسمش بهنوش بختیاری

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان و ورزشکاران برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند. بسته اینستاگردی امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از پست های به روز شده هنرمندان و ورزشکاران را در اختیار شما کاربران قرار دهد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود نوشت: در روزهای گذشته طی نشستهای تخصصی نقشه راه و تقسیم کار ملی را در خصوص توسعه شبکه پهن باند کشور مشخص ساختیم. دولت تدبیر و امید در زمینه شبکه ارتباطی و توسعه پهن باند کشور، برخلاف فعالیتهای پراکنده سال های گذشته، با ایجاد یک کمیته ارتقاء برای استفاده از همه فعالان و ظرفیتهای فنی و تخصصی، برای بهینه سازی شبکه و توسعه پهن باند اقدام به برنامه ریزی نمود تا این موضوعات مهم در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده حرکت کند. 

نتیجه این برنامه ریزی هشت برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور است. در ادامه نیز باید ضمن آماده سازی زیرساخت های ارتباطی کشور، با یک نگاه ملی در صدد ایجاد فضای رقابتی بین فعالان، فراهم کردن تولید و جذب نوآوری و ابتکار، بهره گیری از تجربیات موفق در دنیا، هم شرایط توسعه این حوزه زیربنایی را فراهم کنیم و هم به مردم خدمات با کیفیت و قابل قبول ارایه کنیم. در نهایت نیز شاهد رونق کسب و کار در حوزه فاوا شویم


صفحه اینستاگرام منتسب به محمد باقر قالیباف تصویر بازدید وی از نمایشگاه کتاب را منتشر کرده و نوشته است: بازدید از شهرآفتاب پنج روز قبل از افتتاح (محل برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران).

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر، رامبد جوان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش این روز را به قشر زحمتکش کارگر تبریک گفت.

وی نوشت: دست هایت که آیینه تلاش روزگارند پر برکت باد!توانِ دست هایت را می ستایمای سازنده ترین نقش هستی در قاموس آفرینشروز جهانی کار و کارگر مبارک.


وزیر بهداشت دکتر هاشمی در آستانه نزدیک شدن به روز معلم از خصوصیات بارز استاد شهید مرتضی مطری سخن گفت.

وی نوشت: هاشمی در این پست نوشت: "فرقانیسم" نمی میرددر آخرين ساعات ۱۱ ارديبهشت ۱۳۵۸، استاد مرتضی مطهری به دست عناصر گروهک فرقان به شهادت رسید و ایران، متفكری کم نظیر را از دست داد. فقیهی آگاه به زمان و جامع نگر كه نسبت به انحرافات فكری گروه‌های سياسی به شدت حساس بود؛ و اگر بود، امروز گره‌گشای بسیاری از آسیب‌های فکری و اجتماعی بود.

شاید در آن روزهای پرتلاطم، کمتر کسی به این نکته توجه داشت که چنین افراط و تندروی‌هایی به نام دین، تا چه اندازه سهمگین و خطرناک است و این که اگر اندیشه، درست پرورش نیابد و از سرچشمه‌ای زلال سیراب نگردد؛ اگر مسائل سياسي اصل و اخلاق، تابعي از سياست شود؛ اگر نگاه، در مسائل صنفی حبس گردد و منافع ملی در افق دید ما جای نگیرد؛ کیش شخصیت بر جان‌ها چنگ خواهد زد؛ تا آن جا که سرکردگان گروه فرقان اعلام کنند بر اساس آيه «فقاتلوا ائمه الكفر» استاد مطهري را به شهادت رسانده‌اند!

فرقانيسم در حقیقت يك جريان فكري ـ سياسي در تعارض با اسلام اصيل بوده و به همان نسبت كه داراي پيشينه تاريخي است، در آينده نيز ادامه خواهد داشت. باور کنیم فرقانیسم نمی میرد و بزرگترین خطر برای هر عصر است.همچنان که پس از رحلت پيامبر اسلام و در عصر مولای متقیان، خوارج با شعار «لاحكم الا لله» چهره‌اي خشن و سازمان‌يافته از انحرافات فكري در مقابل جريان اسلام ناب به نمایش گذاشتند؛ امروز هم این تفکر جاری است و نمونه‌هایی از آن را در بسیاری از نقاط جهان می‌بینیم که نماد بارز آن جریان تکفیری داعش است.

خوارج، فرقان و داعش، علیرغم فاصله زمانی و مکانی در ظهور و بروز، چهره‌ای واحد دارند؛ آنها هیچ فرد و گروهی جز خود را تحمل نمی‌کنند؛ به دلیل ضعف در اندیشه و استدلال، به حذف فیزیکی رقیبان می‌اندیشند و با پنهان شدن زیر پوسته‌ای تهی از تدين و نمادهاي ديني به خشونت و افراط می‌پردازند.

از یاد نبریم که برخی از پایه گذاران فرقان نیز در کسوت روحانیت بودند؛ در مساجد، جلسات تفسیر قرآن داشتند؛ کتابی در باب توحید، شرحی بر صحيفه سجاديه و كتاب‌هایى در شرح دعاى عرفه و خطبه امر به معروف امام حسين(ع) نگاشته بودند و براى قرآن کریم، حدود بيست جلد تفسير به رشته تحریر درآورده بودند.

پس نپنداریم که ما شیعیان مولا علی(ع) از چنین خطاهایی در امان هستیم. باید بسیار هشیار باشیم؛ مباد که با یک سویه نگری، انحصارطلبی، افراط و توجیه وسیله برای رسیدن به هدف، خدای ناکرده به بیراهه رویم!و پرسشی برای اندیشیدن؛ براستی اگر شهید مطهری امروز زنده بود، با او چگونه رفتار می‌کردیم؟ و افکار و عقایدش را چگونه مورد سنجش قرار می‌دادیم؟


صفحه منتسب به حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد: سردار"قاسم سلیمانی" که عصر روز گذشته در نخستین یادواره شهید مدافع حرم "حاج حسین بادپا" در کرمان سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر خواهان اتصال به قافله شهدا هستیم، بدانیم رسم رسیدن به شهدا همان رسم و خط و سیره‌ای است که حسین بادپا بر آن مراقبت کرد و به معبود و خواسته خود نائل شد و خداوند هم خواسته او را اجابت کرد.وی افزود: محاسن سپید کرده‌ها که از نسل مجاهدان و در عطش دوستان شهید و در خوف پایان زندگی به سر می‌برند، امیدواریم که خداوند بر این خوف بیفزاید، زیرا اگر خائف از عمرمان شویم، همه چیز درست می‌شود،مشکل جایی است که غافل از عمر می‌شویم،اگر خائف شدیم،غافل نمی‌شویم.حسین بادپا که با اصرار خودش را به قافله رساند، چه بسا از قافله جلو زد و نه تنها توانست کلام غیبی شهید یوسف‌اللهی را در پیشگاه خداوند به اراده دیگری از خداوند تبدیل کند، چه بسا از شهید یوسف‌اللهی پیشی گرفت.

وی بیان کرد: فرصت‌های ما فرصت‌های مهمی است و اگر ما و شما جوانانی که بعضا به ما مراجعه کرده و می‌گویید می‌خواهید مدافع حرم و شهید بشوید، اگر در مجلس شهدا به سه مسئله توجه کنیم، عبرت گرفته‌ایم. اساس آمدن به این جلسات عبرت‌آموزی است و اگر یک ساعت در این جلسه شهید تفکر کنید، می‌توانید آنچه که 20 سال، 50 سال یا کمتر و بیشتر از آن غفلت کرده‌ایم، می‌توانیم به دست آوریم. چه تفکری از 70 سال عبادتِ مقبول، ارزشمندتر است که در آن عبرت باشد، زیرا انسان را پرواز داده و به آن نقطه اعلا می‌رساند.

مهم است که در جلسه شهید به این موضوع توجه کنیم که خداوند پیرامون شهید چه گفته؟ و باید به پایه‌ها و مقامات بالای جهاد و پله‌هایی که خداوند در اثر آن شهدا را به مقامی می‌رساند که از درک آن عاجزیم، فکر کنیم.وی ادامه داد:دومین مسئله، چیستی هدف شهید است. این به معنی تشخیص حق است و اگر کسی حق را درست تشخیص داد، شهید را درک کرده و اگر به موضوع سرسری نگاه کند و حق را درک نکرد، نمی‌تواند به این جایگاه برسد.اگر حق را بشناسیم، اهل آن را می‌شناسیم و اساس شناخت اهل حق، منطبق بر شناخت حق است و اگر در این مسیر در بحث شهید، حقی را که برای آن شهید شد، شناختید، به شهید نائل می‌شوید.در صورت این شناخت، عطش آن عطشی می‌شود که بادپا همسر خود را واسطه قرار می‌دهد و پشت سر همسرش خود را پنهان کرده و چادر او را واسطه قرار داده که من حیا کنم و شهید بادپا این تشخیص حق را داده بود.سردار سلیمانی با اشاره به بیان امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا بیان کرد: امام حسین عظیم است، اما اعظم از امام، آن چیزی است که برای آن شهید شد.


 پرویز پرستویی با انتشار عکسی از پی بردن به زیبایی واقعی دوران کودکی را در گرو گم کردن آن دانست.

پرویز پرستویی در اینستاگرام خود نوشت: بـراى اينكه قدر چيزى را بدانى، اول بايد آنرا از دست بدهـى.اين بسيـار عجيب است، اما زندگى همين است! بسيـار متناقض نما ست... بـراى اينكه به زيبايى واقعى دوران كودكى ات پى ببرى، اول بايد آنرا گم كنى، وگرنه هيچوقت آن زيبايى را نخواهى شناخت..! ماهى هـرگز نمـى داند اقيانوس كجاست مگر آنكه آنرا از اقيانوس بيرون بياورى در زير آفتاب سـوزان بـر روى شنهاى داغ ساحل بيندازى تا دريابد كه اقيانوس كجاست. اكـنون ماهى در آرزوى بازگشت به اقيانوس مى سوزد و به هـر درى مى زند تا به اقيانوس بازگردد؛او به داخل اقيانوس شيـرجه مى رود.

او همان ماهى است، ولـى ماهى اول نيست.
اقيانوس همان اقيانوس است، ولى اقيانوس اول نيست.

چرا كه ماهـى درس جديدى آموخته است، اكنون آگاه است، مى داند كه اين اقيانوس است و اين هم زندگى من، من بدون اقيانوس هيـچم، من ذره كوچكى از آنم، كودكى هم همين است، تا از دستش ندهى نمى دانى چه نعمتى بوده، ولى زمانى كه كودكى از دست رفته ات را بازيابى مى كنى تفاوتى به وجود مى آيد؛ كـودكي معمولى تو محكوم به تباهى است، اما وقتى كودكى ات را از نو به دست مى آورى، خدشه ناپذير مى شوى، هيچكس نمى تواند تو را به تباهى بكشاند... تـو به اندازه كافى باهوش مى شوى اكنون مى دانى كه اجـتمـاع چه بر سرت آورده است! ديگر هـوشيار و آگاه هستى و اجازه نمى دهى كه اين اتفاق تكرار شود..!


علی ضیا نوشت: كنار خيابان روي چمن ها مينشينم كنار آدم هایي كه ساده از كنارشان عبور ميكنم اينبار عبور نكردم، نشستم حرف زديم و اشنا شديم دوست شديم از عاشق شدنش برايم گفت با هم عكس گرفتيم ارام شدم انگار. خدايا مرا ببخش اگر ساده نبوده ام گاهي من همان بچه ي شهرستاني ساده ي هميشه ام من بزرگي را بلد نيستم و من بزرگ شدن را دوست ندارم من اما تو را بسيار دوست دارم مهربانم بيا از من گل بخرگل دارم ارزان به قيمت جان خودم شايد مرا هم به بهانه ي گل ها خريدي و بخشيدي دلخوشم به گاهي نگاهي اشتباهي.


سیاوش خیرابی هم تصویری قدیمی از سریال ترانه مادری را منتشر کرده است.

وی نوشت: عكس دست جمعى با آقاى سهيلى زاده و جوونهاى ترانه مادرى سريالى كه باعث پيشرفتم شد. عكس جذابيه ولى يك نكته ناراحت كننده داره و اونم از دست دادن على عزيزم.انشالله روحش شاد باشه كه هست پس ما هم شاديم.

عباس غزالی نوشت: حيات از بين ميرود اگر آب از ميان رود ...


میلاد کی مرام نوشت: توماس بودنبروک گفت: "چه موج‌های بلندی. ببین چه‌طور در زنجیره‌ای بی‌پایان یکی بعد از دیگری بیهوده و عبث پیش می‌آیند و سر به ساحل می‌کوبند. با این همه، مثل هر چیز ساده و ضروری‌ای آرامش بخش و تسلا دهنده‌اند. در این چند روز من دلبسته‌ی دریا شده‌ام. شاید به دلیل دوری راه بود که بیشتر‌ها کوهستان را ترجیح می‌دادم. حالا دیگر شوق کوهستان در دلم نیست. به گمانم در کوهستان بترسم و خجل بشوم. کوهستان بیش از اندازه خودکامه، بی‌نظم و متنوع است. شک ندارم که در کوهستان احساس حقارت می‌کنم. راستی کسانی که یکنواختی دریا را ترجیح می‌دهند،‌ چه کسانی هستند؟"...!


کمند امیر سلیمانی نوشت: معجزات و اتفاقات خوب از سايه مون به ما نزديكترند. فقط ما نميتونيم ببينيمشون كافيه خورشيد زندگيمون از زاويه درست تابيده بشه اون وقته كه همه چيز جلوى چشممون عيان ميشه. اميدوارم هفته خوبى رو شروع كنين


داریوش فرضیایی نوشت: انسانها زود پشیمان می شوند گاه از گفته هایشان گاه از نگفته هایشان اماسراغ ندارم کسی راکه از"مهربانی" پشیمان شده باشد خوشا به حال آنانکه خوب میدانند"مهربانی"منطقی ترين گفت وگوی زندگیست!


علی انصاریان در اینستاگرام خود نوشت: سلام... ايشالا هفته خوبى شروع كنيم ،با اتفاقات خوب،خدارو چه ديدى ...شايد غصه رد شد...خدارو چه ديدى ... يا على 


عارف لرستانی نوشت: دعوت به كتابخوانى ،البته بايد مواظب بود و باخوندن چند كتاب دچار غرور كاذب نشويم و دگران را از موضع بالا نگاه نكنيم و با خواندن بفهميم چقدر چيزهاى فراوان هست كه ما نميدانيم و چه راه بى پايانى پيش رو داريم براى ياد گيرى كه پايانى ندارد. موفق و پيروز باشيد.


بهنوش بختیاری هم ویدئویی از داب اسمش ارسالی توسط کاربران را منتشر کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار