آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان

رییس سازمان آموزش استثنایی از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در سراسر کشور خبرداد.

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزانمجید قدمی رییس سازمان آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طرح سنجش سلامت نوآموزان با بیان اینکه این طرح در اکثر استان‌ها از امروز و نهایتا از روز دوشنبه آغاز می‌شود، گفت: همراه با ثبت‌نام نوآموزان شش سال تمام، طرح سنجش سلامت برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نوآموزان بعد از ثبت‌نام به نزدیک‌ترین پایگاه طرح سنجش سلامت ارجاع داده می‌شوند، عنوان کرد: در این طرح وضعیت بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بررسی شده و چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد برگه تأیید ثبت‌نام نهایی صادر می‌شود.

قدمی در خصوص نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت مشکل داشته باشند، اذعان کرد: در این صورت ارزیابی مجددی انجام می‌شود تا در صورت وجود مشکل، نوآموز به مدارس استثنایی ارجاع داده شود.

رییس سازمان آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نوآموزانی که دچار مشکلاتی شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی باشند می‌توانند به کمک طرح فراگیر در مدارس عادی نیز تحصیل کنند، گفت: به طور کلی طرح سنجش با هزینه‌ نه چندان زیادی برای پیگیری وضعیت سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در نظر گرفته شده است.

قدمی گفت: هزینه سنجش نوآموزان در مرحله اول 14 هزار تومان برآورد شده و چنانچه نوآموزی در مرحله دوم سنجش قرار گیرد هزینه‌ای برای سنجش گرفته نمی‌شود.

وی بیان کرد: طرح سنجش سلامت امسال تفاوت‌هایی با سال گذشته داشت و کودکان 5 سال تمام نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

قدمی با اشاره به اینکه طرح سنجش برای کودکان 10 سال تمام بعد از پایان ارزیابی نوآموزان 6 سال انجام می‌شود، گفت: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی انجام شد و امسال به طور رسمی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

رییس سازمان آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: معمولا سنجش نوآموزان 6 ساله شهریور ماه به پایان نمی‌رسد در نتیجه کودکان 5 سال تمام می‌توانند از این تاریخ به بعد نسبت به انجام طرح سنجش سلامت اقدام کنند.

قدمی در خصوص تعداد پایگاه‌های در نظر گرفته شده اظهار کرد: برای نوآموزان 6 سال تمام 900 پایگاه پیش‌بینی شده و برآورد می‌کنیم 1 میلیون و 250 هزار نفر در طرح شرکت کنند همچنین در خصوص کودکان 5 سال تمام نیز 300 الی 400 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار