توجه آموزش و پرورش به مدارس بدون سند

مدیرکل امور حقوقی آموزش و پرورش از توجه ویژه این نهاد به مدارس و املاک بدون سند خبر داد.

فریدون واسعی مدیر امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت مدارس بدون سند گفت: در همه دستگاه‌های اجرایی اراضی و املاکی بدون سند وجود دارد که باید برای گرفتن سند آن اقدام شود؛ آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تقریباً از زمانی که قانون سند برای املاک و اراضی تصویب شده؛ در جهت سنددار شدن املاک خود اقدام کرده است.

واسعی با بیان اینکه هر سال 7 هزار سند برای املاک و اراضی در برنامه قرار دارد، گفت: ممکن است این تعداد برای یک سال زیاد باشد چرا که هر سند تشریفات و هزینه زیادی در پی دارد.

مدیر کل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در کل کشور با وجودی که هر ساله تشریفات سنددار شدن سخت‌تر می‌شود اما 45 هزار از اراضی سنددار شدند.

وی با بیان  اینکه آموزش و پرورش پس از سازمان جهاد کشاورزی دومین دستگاه در اخذ سند برای املاک خود است، اظهار کرد: قریب به 50 درصد از املاک در تصرف آموزش و پرورش سندسازی شده است.

واسعی در خصوص برنامه‌های آتی بیان کرد: با توجه به اینکه هر سند 10 میلیون تومان هزینه دارد اما پیش بینی ما بر این است که تا 8 الی 9 سال آینده تقریباً تمام املاک آموزش و پرورش سنددار شود.

مدیر کل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای سنددار شدن مدارس در کل کشور بخشی از هزینه‌ها را آموزش و پرورش و بخشی دیگر را هر استان تأمین می‌کند؛ سال گذشته 2 و نیم میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و  بودجه در نظر گرفته شده برای امسال هنوز تعیین نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.