اظهارات گستاخانه ژنرال سعودی؛

تلاش لابی ایرانی در آمریکا برای تخریب چهره عربستان با متهم کردن این رژیم درباره حوادث یازده سپتامبر

انور عشقی مدعی شد لابی ایرانی در آمریکا می کوشد چهره رژیم سعودی را مخدوش کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحیات مصر، انور عشقی -- رییس مرکز  سعودی مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه و مشاور شاه سابق سعودی -- به شهروندان عربستان اطمینان داد قانون شكایت از این کشور درباره پرداخت غرامت به خانواده ها و بازماندگان حملات یازده سپتامبر تصویب نخواهد شد.

 انور عشقی در این رابطه گفت: مقدمات این قانون تقریباً از ده سال پیش تهیه شده بود؛ زمانی كه یكی از وكلا خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر را جمع کرد و آن ها را به لزوم شكایت از كشورهای دارای نقش در این حادثه متقاعد كرد و البته این شكایت ها به نتیجه ای نرسید.

وی اظهار داشت: باراك اوباما، رییس جمهوری آمریكا تاكید كرده است كه مصوبه مجلس سنای آمریكا درباره شكایت از عربستان را وتو خواهد كرد.

عشقی اظهار داشت: "یكی از وكلا از طریق سازمان اطلاعات آمریكا به پرونده ای محرمانه درباره حوادث یازده سپتامبر دست یافت، اما این پرونده نشان داد كه فقط از گذرنامه های سعودی استفاده شده، اما عربستان در آن نقشی ندارد".

وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: واقعیت امر این است كه "لابی ایرانی در آمریكا" برخی از طرفداران خود را برای تصویب این قانون با هدف تخریب وجهه عربستان در نزد جهانیان تحت فشار قرار داده است".

نمایندگان سنای آمریکا اخیراً با تصویب طرحی اعلام کرد که خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر2001 می توانند علیه عربستانی ها به عنوان عاملان مستقیم آن حملات تروریستی، شکایت کنند.

این طرح که مجلس سنا و کاخ سفید را رو در روی هم قرارداده است، در صورت امضای نهایی آن به دست باراک اوباما، قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار