روایت عجیب کری از روند مذاکرات با وزیر امورخارجه کشورمان!

وزیر خارجه آمریکا خطاب به دیپلماتهای این کشور گفت: به نوه های خود بگوئید که چطور با آقای ظریف در یک اتاق نشستید و چه قدرت متقاعد کننده‌ای داشتید که موجب تسلیم او شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا متن اظهارات دیروز جان کری در جمع کارکنان سفارت آمریکا در وین که در هتل بریستول این شهر گردهم آمده بودند را منتشر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن قدردانی از دیپلماتهای آمریکایی به ویژه ارنست مونیز وزیر انرژی، وندی شرمن معاون سابق وزیر خارجه و از همه اعضای گروه مذاکره کننده آمریکایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای گفت شما هم بخشی از مسیری بودید که یک نتیجه تاریخی حاصل آن بود و آن چیزی است که شما می توانید همیشه به یاد داشته باشید و شاید با کمی آب و تاب دادن آن را برای نوه‌های خود تعریف کنید، به آنها بگوئید چطور با آقای ظریف در یک اتاق نشستید و چطور قدرت متقاعد کننده‌ای داشتید که موجب شد او تسلیم شود.

جان کری ضمن قدردانی از تلاش های دفتر سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت:« خیلی خوشحالم که این بار با چوب زیربغل به اینجا نیامده‌ام( همراه با شوخی و خنده).

اکنون زمان ویژه‌ای در دیپلماسی است،بسیار قابل توجه است وقتی شما به دیپلماسی در رابطه با اوکراین، مینسک و قره باغ فکر می کنید. معمولا اتفاق نمی افتد که در سفری دو روزه دو رئیس جمهور بخواهند از بروز  جنگی جلوگیری کنند، یعنی ارمنستان و آذربایجان و در عین حال بیش از بیست کشور با سازمان ملل و دیگر نهادها مانند سازمان همکاری اسلامی و غیره در تلاش‌اند تا در کشوری دیگر، سوریه، صلح برقرار کنند.

همچنین شما با تعداد دیگری از مقامات کشورها دیدار داشتید، در مورد لیبی برای تشکیل دولت و نیز آنچه باید درباره داعش و برقراری نظم و قانون انجام داد، تلاش کردید. بنابراین مأموریت شما طی دو روز گذشته بعلاوه دیدارهای دوجانبه من، مهم و نتیجه بخش بوده است، مانند دیدار شب گذشته وزیر امور خارجه عربستان سعودی و دیدار با وزیر امور خارجه ایران و غیره.

کری افزود این امر چالش لجستیکی را مطرح می کند و خوشحالم که شما همگی در این زمینه حرفه‌ای هستید چون ما در سال گذشته و سال قبل از آن به سبب دیدارهای بیشماری که اینجا داشتیم شما را خیلی خسته کردیم.

بنابراین شما هم بخشی از مسیری بودید که یک نتیجه تاریخی حاصل آن بود و آن چیزی است که شما می توانید همیشه به یاد داشته باشید و شاید با کمی آب و تاب دادن آن را برای نوه‌های خود تعریف کنید، به آنها بگوئید چطور با آقای ظریف در یک اتاق نشستید و چطور قدرت متقاعد کننده ای که داشتید موجب شد او کوتاه بیاید تسلیم شود (همراه با خنده و شوخی).

اما بدون شما ما نمی توانیم کار را از پیش ببریم. روز گذشته بعد از جلسه وزیر امور خارجه عربستان به اتاق بزرگی رفت تا تلفنی صحبت کند و من هم به اتاق دیگری رفتم تا با افرادم درباره کاری که داشتیم صحبت کنم. وقتی به اتاق بزرگ رفتم اطرافیان وزیر خارجه عربستان به من گفتند افراد تو کار جالبی انجام می دهند.

اشاره آنها به جمع آوری وسایل اتاق مثل پرچم ها و پایه میکروفن ها و غیره بود. من همیشه به این نکته توجه می کنم مخصوصا وقتی برای جلسه مجمع عمومی سازمان ملل می رویم. وقتی برای دیدارهای مختلف به اتاق های مختلف می رویم همه اتاقها آماده است. تجهیزات برای ترجمه هم وجود دارد اما اکثراً کسی به آنها توجه نمی کند. دادن این جایزه به شما باعث افتخار من است.

بر روی این لوح نوشته شده« تشکر فراوان برای حمایتی که از من، از ارنست مونیز وزیر انرژی، از وندی شرمن معاون وزیر و از همه اعضای گروه ما طی بیش از دو سال برای اداره امور لجستیکی کردید و کمک کردید تا بتوانیم به نتیجه موفقیت آمیز برجام برسیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد من امیدوارم روند به جریان افتادن وجوه و مسائل بانکی تسهیل شود اما این چالشی است که ایران به طرق مختلف برای خود ایجاد کرده و گزینه‌های دیگری که می تواند درباره آن تصمیم بگیرد، از این رو کار کردن بر روی این موضوع به کمی زمان نیاز دارد. اما این کار، نتیجه بخش است و ما توانستیم مانع دسترسی این کشور به سلاح هسته ای شویم و یک گشایش تاریخی با کشوری ایجاد کردیم که از سال 1979 هیچ گفتگوی رسمی با آنها نداشتیم. به همین دلیل است که این جایزه [ لوح ] به شما داده می شود چون بدون وجود شما ما نمی توانستیم این کار را انجام دهیم. من می خواهم از همه شما عمیقا و صادقانه تشکر کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
مردم فهیم منتظر پاسخ مسئولان هستند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
چی می شد اول اقتصاد مقاومتی را به اندازه ای اجرا می کردیم که آمریکاییها از تحریمها نا امید بشوند بعدش مذاکره می کردیم .الان هم امتیاز های سالها ی گذشته به دردمون خورد .به قول معروف گنج بدون رنج میسر نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
حرف حساب چی جواب نداره . دشمن دانا به از دوست نادان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
جان کری علنا داره می گه سر ایران کلاه گذاشتیم حالا دولت تدبیر امید میاد میگه ثمره شیرین نتیجه توافق هسته ای
اونوقت افتخار هم می کنند
می گن یک آقایی یک خط گردی می کشه وبه یک مرده که ش بود میگه حق نداری از این دایره بیرون بیای ....حالا دیگه بگذریم قضیه توافق هم همین شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
yjc جناحش مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام هر چی که بود اینم مثل حرف های دیگه اشون گذشت و عملی نشد بعید میدونم شماهایی که دم از سیاست میزینید از همون اوایل که حرف از توافق شد به امید برگشتن دلار و حق ... هزار تا دزدی دیگه از این مملکت بوده باشید. پس حالا هم پشت آقای روحانی و کابینه اش رو خالی نمیکنیم چراکه ما همونایی ایم که برای استقبال از آقای ظریف به فرودگاه رفتیم و درود بر طریف میگفتیم... حالا هم بی وفایی سران آمریکا رو میپذیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مگه کری ؟ مرگ بر آمریکا !
.................................... بدون شرح !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
گذر زمان ثابت میکنه که بد کلاهی سرمون گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا نظرای من ثبت نمیشه؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
حالا حالاها مونده تا بفهمند که به خاطرتقریبا هیچ چه کاری باماشد دو ملیارد دلار که رفت سوییفت هم پر بعد کری هم که راحت گفت که چی شده ترس از موشکهامون دارم که اونم پر بشه فایزه که نور بالا میزنه نشون داد چه خبر پشت پرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکاییها به صورت رسمی بیان می کردند که ایران درپی بدست اوردن بمب هسته ای است گرچه تصور بر این است که در واقع می دانستند که ایران چنین هدفی را ندارد ولی تبلیغات انها براین مبنا شکل گرفته بود و بیشتر مردم دنیا که چشم و گوششان را به رسانه های پر قدرت غربی سپرده اند در طی زمان این مطلب را باور کرده بودند برای مقابله با این تبلیغات سوء برعلیه کشورمان لازم بود که کاری صورت بگیرد و برجام پاسخی بود به این نیاز.
گرچه همراه شده است با محدودیت هایی که اگر امریکاییها به اشتباه خودشان در کارشکنی نسبت به انجام موفقیت امیز برجام ادامه بدهند می تواند محدودیت های پذیرفته شده را مورد بازبینی از سوی ایران قرار دهد که امریکا چندان خواهان ایجاد چنین فرصتی برای ایران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام اقا لطفا یکی به من بگه اگه آقای ظریف این کارو نمیکرد(توافق هسته ای) البته به همراهی دولتو پشتیبانی مقام معظم رهبری.،و همون جوری طبق روال هفت هشت سال گذشته پیش میرفت الان ایران درچ وضعی بود.؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
به یاد ابوموسی اشعری
Germany
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ظريف ،،عشقي همين
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقاي ظريف كري سرش ب سنگ خورده بزاريد حرف بزنه خوش باشه شما ب بزرگيتون ببخشينش.
درور بر دكتر ظريف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اون چیزی واضح برجام دست آورد چشمگیری برای ما نداشته بد قولی آمریکا در اجرای تعهداتش هم شفاف و نیاز به اثبات نداره اینو میشه از وضعیت رکودی کشور و گذارشات ریس بانک مرکزی فهمید حالا اگرآمریکا داره تو عرصه سیاسی شیطنت هایی میکنه نباید بی پاسخ بمونه در ضمن به دوستان توصیه میکنم یه سر به شهرک های صنعتی بزنن و پای درد ک دل
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای بابا مگه میشه دست اوردنداشته باشه قبلا هواپیماهای ماتواوروپااجازه سوختگیری نداشتندحالا دارنداین امتیازه برای پولدارهاکه خارج میروندبرای فقراهمان گرانی وبدبختی برای ایندگان تاسی سال خبری نیست و.....‌‌خلاصه نه دارایی به مادادندنه تحریم برداشت شدنه ارزانی امدالبته بعضی هابراحتی مانندخونه خاله رفتن میرمدامریکا وحتی بابهایت عکس میگرندوبعدهم میگوندپشیمان نیستم چون پارتی دارندوپشتشان گرمه گرمه این نتیجه فرجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا متاسفم که بعضی ها دلشون خوش کردن به این برجام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون از وای جی سی بابت انتشار تمام پیام های من!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
توافق هسته چیزی جز ضرر برای کشور ما نداشته اما یه سود برای کشور داشت انکه به یه عده ساده لوح و غرب زده فهماند امریکا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر خداوند نظری به ما نداشت بعد از رفتن خمینی کبیر سید علی را به ما نمیداد که اگر ایشان نبودند خیلی پیشتر معاویه های ایران همه اعتقادات ما را از بین برده بودند همیشه تاریخ معاویها و طلحه ها و زبیری های زیادی دارد از زمان علی ع تا سید علی و بعد از ما همیشه و هر روز عاشورا و دنیا کربلاست جهت خود را معلوم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
زمان مشخص خواهد کرد که دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده چه خدمت بزرگ و تاریخ سازی به ایران کردن ، فقط زمان ؛ این حرف ها هم باد هواست و واقعا برای دلخوشی خودشون و مصرف داخلیشونه ، اینو مطمئن باشید و فقط صبور باشید و منتظر پاسخی دلپذیر و قانع کننده از گذر زمان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بلی بلی بلی بلی : به نوه ها مان مثل ترکمن چای خوا هیم گفت چه کلاه گشادی سرمان رفته و بعضی ها چگونه به آ ن افتخار میکنند آیا آن موقع نوه ها باز میگن دکتر ظریف مثل امیر کبیره بلی خوب تیکه ای انداخته جان کری اما اگه کسی با هوش باشه بگیره
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
in Amricaii haa ajab balla hastan.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما حرفهای آمریکاییها را نه باور کردیم و نه قبول داریم اما باید بپذیریم که ما تمام امتیازات مورد نظر آمربکا را نقدی و بدون فوت وقت تقدیم کردیم و پس از گذشت چند ماه ما مانده ایم با کلی اسناد کاغذی و وعده های عمل نشده طرف مقابل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده باد دکتر ظریف.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من نظرات رو که می خوندم فهمیدم که چقدر آمریکایی ها حرفشون برای مردم ارزش پیدا کرده!متاسفم برای خودمون که اسممون رو گذاشتیم ایرانی و حرف اون ها رو باور می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چقد زود تحت تاثیر یک متن قرار گرفتید احساسی قضاوت نکنید ،دوستان عزیز کمی فکر،کمی تامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
شما تفکر کن نتیجشو بگو چون هر چی فکر میکنم یاد مظلومیت شهیدان هستهای مون میرسم به مدافعان حرم میرم به شهدای منا میرسم به....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر روزی ایرانی به هویت خودش پی ببره هرگز کسی جرات صحبت کردن با این گستاخی رو در مقابلش پیدا نمی کنه. افسوس که... کجاید قوم آریای ببینید ایران را.
-
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
برجام یعنی "خسارت محض"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تسلیم چیه , تسلیم کیه , واقعا شور این برجامو درآوردن
بفرما یک بار دیگه جان کری از نژاد گاوچران ها ملت ایران رو به تمسخر گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام
البته طبیعیه که بره تعریف کنه از همکاراش . ولی خودمونیم دکتر ظریفم هر چی تو چنته داشت

بکار گرفت تا........ بگذریم راستی حالا که یکی از مقامات امریکایی گفته ما میدونستیم ایران

دنبال اتم و....... بکار گیری آنهم نیست میشه ازشون به عنوان فریب افکار عمومی جهان از آنها

شکایت کرد ؟.......... و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مهم نیست چی بگه ما بر اساس منافع خودمون عمل میکنیم و ما اون چیزی که باید داشته باشیم رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
احسان علیخانی
۱۳:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مطمئنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
نامصبا بعدا می گن چرا هی فریاد می زنین مرگ بر آمریکا
د نامصب برو گذشتت رو ببین که چقد به ایران ظلم کردی
چقد از بی گناهامون رو زنده زنده و پیش چشم جهانی به اسم سازمان ملل به آتش کشیدی
د نامصب ببین وقتی هواپیمای مسافر بریمون رو زدی بجای تنبه کردن مقصر بهش مدال دادی
د نامصب اشتباهات رو ببین و حتی دیپلمات های خودت رو هم گول نزن که مهربونی
یکم تاریخ رو بخون یکم تاریخ رو بخون
یکم که تاریخ رو بخونی خودت هم به خودت مرگ رو هدیه می دی اگر ذره ای از انسانیت تو وجود ننگینت باشه.
ای کاش کار دیگه ای بجز شعار مرگ بر آمریکا از دستم بر می اومد تا انتقام همه اون کودکان و زن ها و پیر مرد و زن ها و بی گناهانی که کشتی و بهش افتخار کردی را می گرفتم
به احترام همه بی گناهانی که کشتی و تا وقتی که ان شا الله نابودت کنیم ؛ مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۱:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
عزیزم نامصب نیست لامذهبه
از همین سوادت معلومه تجزیه تحلیل خوبی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقاعباس عیب ماهااینه که فقط دنبال اشکال گیری ازدیگرانیم.دست برداریدازاین کارا.متاسفم براتون.ببین چی گفته.حرفش حرف حسابه.
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۷:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام صادق (ع) حدیثی دارن که دقیق یادم نیست ولی فکر کنم مفهومش این باشه که می فرمایند: دوست من کسی است که اشتباهات مرا به من گوش زد می کند .
ممنون عباس عزیز از راهنماییت ولی ای کاش یکم نرم تر می گفتی داداش...
لامَصَّـب یا لامَذهَب یک اصطلاح عربی است . درست این کلمه لا مذهب است که به غلط به گونه های دیگری تلفّظ می شود .یعنی کسی که مذهبش قبول نیست . بی مذهب و بی دین است .این ناسزا را متعصبان بی خرد نسبت به مذاهب دیگر روا می دارند .امروزه بدون توجه به اصل معنی آن در جایی که شخص کلافه و خسته می شود همین طور بر زبان می آورد بی آنکه معنای درستش را بداند .
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۷:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
یادم رفت از تیکه آخر عباس جان هم تشکر کنم:))
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۹:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
جناب ناشناس اول سلام
کسی که در مورد موضوعی اظهار نظر میکنه لا اقل باید سواد حداقلی داشته باشه
من نگفتم که آمریکا دوست ماست
منم میدونم که آمریکا در حق مردم ما و کل جهان خیلی ظلم کرده
منظورم اینه که حداقل سوادو داشته باش بعد نظر بده نه اینکه نظر طرفو بخونن بعد بگن بابا ولش کن طرف بی سواده
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۲۰:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من همونیم که این نظر رو نوشتم چرا پاسخی که به عباس عزیز دادم در مورد انتقادش رو نزاشتین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
قرارداد برجام قراردادترکماتچای دوم بود قبول ولی من موندم چطور می خوان برا نوه هاشون بگن که چطوری ظریف بهشون گفت هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن اونم با اب و تاب ...خخخخخخخ فکن شاید اونا یادشون رفته باشه ولی ما نه که تو مذاکرات دعوا تا نزدیکای کتک کاری داشت پیش میرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
شاید تنها دستاورد ایران از این مذاکرات همون جمله ظریف به اونا بود و لا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اتفاقا با اب و تاب همین قسمت میگن تا بگن از یک تهدید تو خالی چطوری تونستن کره بگیرن بله ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اتنصاف هم خوب چیزیه برادر گرامی!!!ملت بیدارن و رایشون رو دادن به برجام!زنده باد تربیر و امید!زنده باد لیست امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با خودش ك اذعان كرده با اب وتاب و خنده يني عملا داره ميگه اغراق كنيد ك ظريفو گول زديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای جماعت ساده . انتظار داشتین کری بیاد بگه ما تسلیم دکتر ظریف شدیم. از شما همکاران عزیزم هم بخاطر این تسلیم شدن سپاسگذاری می کنم.!!!!دروددددد بردکتری ظریف عزیز. که باعث شد ما الان در حدود 2میلیون بشکه نفت صادر کنیم. وگرنه صادرات نفتمون بخاطر تحریمها تا نیمه های 2015 به صفر رسیده بود.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۲:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
عقل تو بکار بنداز آدم ساده،
یه نیروگاه رو تعطیل کردی که نفت صادر کنی!
کدوم مهمتره برای کشور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چی می گی داداش؟؟؟کدوم نیروگاه رو تعطیل کردیم؟؟؟چی می گی گلم؟آمریکایی های می گن داره مدرن میشه!ایارن میگه داره مدرن میشه!برجام میگه داره مدرن میشه!همه می گن و داریم می بینیم!بعدش شما می گی اینجوری نیستش!برجام قانونی هستش که توسط دولت اعتدال آورده شد و توسط مجلس اصولگرا تایید شد!جای هیچ حرفی هم نیستش چون حضرت آقا حمایت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مطمئنی آقاحمایت کرده؟ شایدآقاحمایت کرده اماکدوم آقامعلوم نیست. امام خامنه ایی همون اول فرمودن که من به پآمریکاییها خوشبین نیستم.یادتون که هست.بعدشم یه سوال بپرسم؟براچی آمریکاییها هی میان دخالت میکنن؟جالب اینه که هرجارفتن دخالت کردن ازفبیل افغانستان عراق و........ وضع اون کشوراخوب نشد که هیچ بدترم شد.یکم به خودمون بیایم. باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
حضرت اقا هم کاملا موافق نبود و گفت من به ها بدبینم اما بخاطر حفظ وحدت بین مردم جلوگیری از ایجاد دو دستگی حماییت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
شیطان بزرگه دیگه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر اقای ظریف قدرت دیپلماسی داشت.
جلوی ترکیه که به اصلی ترین متحد ما یعنی سوریه داره حمله میکنه رو میگرفت
اگر دیپلماسی داشت. جلوی این خوی وحشی گردی عربستان رو میگرفت...
نه عزیزان این جمع قدرتهای بزرگ که در یک طرف میز مینشستن.فقط دنبال یک چیز بودن
دراوردن قدرت از چنگ ما. که موفق هم شدن حالا ببینید میتونید باز باهمون قدرت دیپلماسی جلوی ترکیه و عربستان و بقیه رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خود گویی وخود خندی خود مرد هنرمندی
اگر مسئولان دولتی در مذاکرات ضعف از خودشان نشان نمیدادند کری همچه حرفی نمیزد
Germany
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ببینید آمریکا قابل اعتماد نیست اینم یک نمونه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دست پیش رو گرفته پس نمونه!!! اگر واقعا برجام اجرایی شود باید گفت که ما هیچ از دست ندادیم و تحریم ها را برداشتیم. در واقع ما هیچ را به عنوان همه چیز به طرف مقابل رو کردیم! که البته سالها بعد مردم خواهند فهمید که دکتر صالحی چقدر زیرکانه امتیاز گرفت و البته جز مقدار بسیار اندکی نداد.
France
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سندی چیزی هم دارید از حرفهاتون ؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بیدار شو،بسه دگ!نخواب،به خودت بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوستان!ما همه بیداریم!ملت بیدارن!واسه همینم تو انتخابات ایران به امید رای داد(توجه شود ایران نه فقط تهران)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقای ناشناسی که سومین جوابودادی یکم اطلاعاتتوبیشترکن.فقط همین
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
کدو سیاست
کدوم ثمره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
عاقبت نرمش درمقابل دشمن همین است !!!
کجاست علی (ع) وکجاست مالک !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تسلیم!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گزینه های دیگر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چقدر ساده در همان روز اول امضا توافق هسته ای ، تمامی تحریمها برداشته شد!!!!!!!!!!
چه راحت پولهای بلوکه شده ایران آزاد شد!!!!!!!!!!
چه راحت تکنولوژ های پیشرفته وارد ایران شد!!!!!!!!!!!
و..........................
(تا ابد مرگ بر آمریکا)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوست و دشمن را باید اینطوری شناخت ، عاقبت این همه لبخند اینه که یارو اومده میگه فلانی رو گول زدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی جالبه داداش شما حرف های طرف رو قبول می کنی!!!یه خورده شرافتم خوب چیزیه!از یه طرف می گیم آمریکاییا بدن و حرفشون رو قبول نمی کنیم و از یک طف حرفشون برامن سند میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
این نتیجه پیاده روی جواد با جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر جان کری مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا که!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر ظریف سیاستمدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر جان کری
France
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دقیقا برای چی
Germany
بیر نَفَر
۱۹:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر جهلی که پندارد دهر را علامه اوست

مرگ بر اِبن های اشعری*مرگ بر لوحهای ساده گی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
برای جوونای بیتجربه و پیران ساده لوح تجربه شد ک امریکا قابل اطمینان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
حالا دوباره ظریف میاد میگه اینا مصرف داخلی داره!!!!خب مام اینا را می شنویم اعصابمون خورد میشه....چرا ی جواب دندون شکن بهشون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چه جالب!برای بعضیا حرف آمریکاییا چقدر ارزضش پیدا کرده!متاسف براتون که ارزش ایران و ایرانی رو از زبان آمریکایی ها قبول می کنید!متاسفم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
یکی از ضعف های بزرگ سایت به این خوبی اینه که نظرهارو به صورت آزاد نشون نمیده
آخرین اخبار