خرید مرکز ذخیره فلزات گرانبهای لندن بوسیله چین

بانک "آی سی بی سی" چین با خرید یک مکان مخفی در لندن، مازاد طلای اندوخته خود را خارج از کشور نگهداری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر؛ "آی سی بی سی استاندارد بانک" چین به عنوان بزرگترین بانک جهان از لحاظ دارایی، به تازگی بزرگترین مرکز ذخیره فلزات گرانبهای اروپا برای نگهداری شمش طلا را از بانک "بارکلِیز" انگلیس خریداری کرده است.

مراحل پایانی این خرید در ماه ژوئیه (تیر) به اتمام می‌رسد و هنوز جزئیاتی از قرارداد میان بانک چینی و انگلیسی منتشر نشده است؛ اما گفته می‌شود در یک محل مخفی قرار دارد و از امنیت بالایی برای ذخیره‌سازی طلا برخوردار است.

پیش‌بینی می‌شود این انبار مخفی قابلیت ذخیره کردن  2 هزار تن طلا، نقره، پلاتینیوم و پالادیوم را دارد. بانک بارکلِیز در سال 2012 این انبار را مورد بهره‌برداری قرار داد. "مارک بانکومب،" رئیس بخش اموال بانک "آی سی بی سی،"  درباره این خرید گفت: این انبار بزرگ به ما اجازه می‎دهد به بزرگترین بانک چین از لحاظ ذخایر طلا و فلزات گرانبها تبدیل شویم. 

چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلا در جهان است و می کوشد تا در زمینه قیمت گذاری بر روی این فلزات نیز نقش ایفا کند. اشتهای سیری ناپذیر چین برای خرید طلا در ماه‌های گذشته افزایش داشته است. چین در ماه آوریل مرکزی برای تعیین بهای پایه طلا راه اندازی کرد تا نفوذ بیشتری بر بهای جهانی این فلز گرانبها داشته باشد. خرید این انبار هم میتواند از قدرت لندن برای تاثیرگذاری در تعیین بهای طلا کم کند. 

بانک "آی سی بی سی" چین اعلام کرد این اقدام و داشتن مرکز مذکور موجب ارائه خدمات بیشتر در باره فلزات گرانبها می‌شود و در عرضه و تقاضای بازار هم اثرگذار خواهد بود.

تجارت فلزات گرانبها در چین از سال 2009 رسمیت یافت و از آن زمان بانک "آی سی بی سی" 730 هزار تن فلزات قیمتی را معامله کرد. ارزش این تعاملات تجاری به بیش از هزار میلیارد دلار رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار