نفت و طلا گران شد

به دنبال کاهش ارزش دلار، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بهای نفت روز جمعه با کاهش ارزش دلار، افزایش یافت؛ اما باز هم این کمترین بهای طلای سیاه در 4 هفته گذشته بود. همچنین روز گذشته بیکر هیوز گزارش داد تعداد سکوهای نفتی آمریکا با کاهش 4 عدد در هفته پیش به 328 سکو  رسیده است. در سال گذشته همین موقع تعداد سکوهای نفتی فعال 668 عدد گزارش شده بود.

تحلیلگران بر این باورند آتش سوزی که در نتیجه باعث کاهش سطح تولید نفت در کانادا و همینطور گزارشهایی در خصوص حمله شبه نظامیان به سکوی نفتی "شورون" در ایالت دلتا در نیجریه باعث افزایش بهای نفت شده است. آتش سوزی در شهر "فورت مک موری" در استان "آلبرتا" در کانادا، کارگران حوزه نفت را مجبور به ترک محل کرد، در نتیجه روزانه تعداد دست کم 720 هزار بشکه نفت کاهش یافت. ارزش دلار نیز به دنبال افزایش تعدادی شغل در 7 ماه گذشته، افزایش یافت. 

بهای نفت خام برنت با افزایش 24 سنت به 45 دلار و 25 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایش 34 سنت (معادل 0.8 درصد) به 44 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید.

بهای طلا نیز روز جمعه پس از آنکه تعداد شغلهای گزارش شده از حد انتظار کمتر بود و در نتیجه انتظار می رفت بانک "فدرال رزرو" آمریکا نرخ بهره را مدت بیشتری پایین نگه دارد، افزایش یافت. بهای طلا با 1.7 درصد افزایش (معادل 21.70 دلار) به 1294 دلار به ازای هر انس رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار