مهم ترین اخبار اقتصادی بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛

پرواز مستقیم قبرس- ایران را‌ه‌اندازی می‌شود/ واگذاری فاز دوم آزادگان شمالی و یادآوران به شرکتهای چینی

ممنوعیت واردات برخی کالا با ارز مبادله ای و حمایت IMF از ایران برای بازگشت به نظام بانکی بین‌المللی از مهم ترین خبرهای منتشر شده امروز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


رییس کل بانک مرکزی خواستار مساعدت و حمایت های صندوق بین المللی پول برای تسریع پیوستن ایران به بانکداری بین المللی و کمک های تکنیکی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از دهه 60نام بانک داری اسلامی بدون ربا مطرح شد که تاکنون عملیاتی نشده است.


رئیس اتاق بازرگانی ایران، به توسعه روابط تجاری با الجزایر برای صادرکنندگان ایرانی و نیز جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد.


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با رشد 117.21 واحدی به عدد 75 هزار و 980 واحد رسید.


رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه صدور خدمات فنی مهندسی الویت نخست الجزایر برای همکاری با ایران است گفت: امیدواریم با تبادل هیئت های تجاری بین دو کشور بتوانیم بستر را برای توسعه اقتصادی هموار سازیم.


قیمت سکه طرح قدیم به نرخ یک میلیون و 28 هزار تومان به فروش می‌رسد.


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه در سالهای آتی برنامه های مختلفی را برای رفع موانع بانکی انجام خواهیم داد گفت: باید تنگناهای اعتبارات بانکی و زیربنایی اقتصادی کشور کالبد شکافی شود.


رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: قیمت واقعی آب و برق در برابر قیمتی که دریافت می شود ناچیز است و یک تصمیم شجاعانه لازم است تا این موضوع ساماندهی شود.


بهای رسمی دلا، پوند و یورو افزایش یافت.


معاون وزیر امورخارجه گفت: دولت به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی و انضباط پولی و مالی است و در کنار آن توافق هسته‌ای بستر مناسبی برای گسترش روابط تجاری و اقتصای با کشورهای دیگر فراهم آورده است.


رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ما از توسعه روابط با ایتالیا استقبال می کنیم و امیدواریم موانع روابط تجاری در اسرع وقت مرتفع گردد.


در ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی و نوع ارز وارداتی آنها، فهرست دیگری از کالاهایی که تاکنون ارز مبادله‌ای دریافت می‌کردند شناسایی و ارز وارداتی آنها به ارز متقاضی تغییر کرد.


رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: مهندسین کشاورزی در حوزه نظارت بر بهره برداری در بخش کشاورزی نقش کمرنگی دارند.


کارشناسان اقتصادی معتقدند که کشور می تواند با تکیه بر بخش خصوصی و توسعه اقتصادی از این طریق، جایگاه مناسبی در تجارت خارجی بدست آورد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان اینکه سال گذشته 5 میلیون لیتر نفت و گاز صادر کردیم گفت: با پیش بینی های صورت گرفته درسال جاری، صادرات نفت و گاز حداقل به سه برابر می رسد.


معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: در صورت تکمیل و بهره برداری از پروژه حوضچه فراگیر در منطقه نکا، ظرفیت سوآپ نفت خام ایران از پایانه شمال افزایش می یابد.


وزیرنفت از سپردن فاز دوم میدانهای آزادگان شمالی و یادآوران به چینی ها خبرداد و گفت: توسعه فاز دوم این میدانها که در قالب قرارداد اولیه (بیع متقابل) امضا شده بود، ادامه می یابد.


وزیر نفت با بیان این که بخش مهمی از روابط ایران و چین در دوران تحریم شکل گرفته است، گفت: روابط ٢ کشور در پساتحریم می‌تواند گسترش یابد.


وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی پرواز مستقیم بین ایران و قبرس خبر داد و گفت:‌در این زمینه یادداشت تفاهمی بین دو کشور امضا شده که باید به زودی آن را فعال کنیم.


ریشه کن شدن زمین خواری نیازمند اقدام جدی و جرایم بازدارنده اما تاکنون اقدامات مناسبی از سوی مسئولان کشور در جهت مبارزه با این معضل صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار