ساخت سریال حضرت موسی(ع) پاسخی به نیاز روز منطقه و جهان است

سریال حضرت موسی(ع) به عنوان محصولی استراتژیك از نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا عرضه می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ جمال شورجه، كارگردان متعهد و انقلابی كشورمان كه قرار است ساخت سریال حضرت موسی(ع) نوشته مرحوم فرج الله سلحشور را كارگردانی كند، درباره لزوم ساخت این سریال تلویزیونی گفت: این فیلم‌نامه كه یادگار مرحوم سلحشور است در 72 قسمت نوشته شده و طبق آخرین صحبت‌هایی كه شده قرار است من به عنوان یكی از شاگردان و همراهان ایشان راه او را ادامه بدهم.
 
وی با اشاره به اینكه مرحوم سلحشور نگارش فیلم‌نامه را انجام داد و حالا این امانت به ما سپرده شده است، گفت: ساخت این سریال، پروژه استراتژیك، سنگین و مهمی است و نیاز به مقدمات و برنامه‌ریزی های دقیق دارد. امیدوارم بتوانیم تولید سالم، تاثیرگذار و خداپسندانه ای داشته باشیم كه حضرت موسی و انبیاء هم از ما به عنوان سازندگان این فیلم رضایت داشته باشند.
 
این كارگردان افزود: پیش تولید این سریال بسیار مهم است و برای اینكه اثری درخور و شایسته ملت ایران و حتی ارزشمند و قابل تحسین در جهان تولید كنیم، لازم است مقدمات آن را به خوبی فراهم كنیم تا با كمترین آفت ها و هزینه ها به اتمام برسد.
 
شورجه همچنین با بیان اینكه امر تبلیغ فرهنگ، درست مانند جهاد است، تاكید كرد: با توجه به شرایطی كه در منطقه و در كل جهان وجود دارد، ساخت چنین فیلم هایی وظیفه ماست و لازم است همان طور كه روزهایی در جبهه های دفاع مقدس می جنگیدیم حالا برای ترویج و اشاعه فرهنگ صحیح اسلامی تلاش كنیم. از همین رو بود كه مرحوم سلحشور احساس نیاز كرد در چنین شرایطی فیلم حضرت موسی(ع) را بسازد؛ چراكه ساخت این فیلم را پاسخی به نیازهای روز منطقه و جهان می‌دانست.
 
وی درباره بازخوردهای جهانی نسبت به این گونه سریال ها نیز گفت: اگر بتوانیم این سریال را مورد رضایت خداوند و مورد سلیقه مرحوم سلحشور تولید كنیم، قطعا بازخوردهای خوبی در جهان شاهد خواهیم بود. همان طور كه سریال حضرت یوسف(ع) با استقبال زیادی در جهان مواجه شد، پیش بینی می كنم این كار هم در همان اندازه و حتی بیش از آن مورد توجه جهانی قرار بگیرد و به عنوان محصولی استراتژیك از نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا عرضه شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار