روز چهلم خداحافظی با کارگردان «یوسف پیامبر»

مراسم چهلم فرج‌الله سلحشور در امامزادگان مکرم، جعفر و حکیمه خاتون با حضور مسئولان فرهنگی، هنرمندان و فعالان این عرصه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم فرج‌الله سلحشور در امامزادگان مکرم، جعفر و حکیمه خاتون با حضور مسئولان فرهنگی، هنرمندان و فعالان این عرصه برگزار شد.

این زیارتگاه واقع در بلوار آیت‌الله اشرفی اصفهانی است.

در این مراسم علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جعفر دهقان، جمال شورجه، شهاب مرادی، رضا توکلی، محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام قرهی در سخنرانی خود عنوان کرد: مرحوم سلحشور، در راستای فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند من با سینما مخالف نیستم بلکه با فحشا مخالفم، برای ارتقا و پیشرفت هنر کوشیدند و هیچ‌گاه دچار ارتجاع نشدند.

وی افزود: جاودانگی مجموعه «یوسف پیامبر» به دلیل اصرار ایشان به طهارت و حفظ اخلاق در هنر بود.

در این مراسم حاضران و علاقه‌مندان به آن مرحوم با حضور بر سر مزار این کارگردان فقید سینما و تلویزیون کشورمان، برای آمرزش او طلب مغفرت کردند.

روز چهلم خداحافظی با کارگردان «یوسف پیامبر»

همچنين سيد احمد ميرعلائي مدير عامل اسبق بنياد سينمايي فارابي در حاشيه اين مراسم يادبود اظهار داشت: مرحوم سلحشور حق بزرگي به گردن فرهنگ و به خصوص سينما و هنرهاي تصويري كشور ما دارد؛ او نه فقط نويسنده و كارگردان بلكه يكي از گويندگان بسيار توانمند و يكي از صداهاي ماندگار كشور عزيزمان بود كه هر جا سنگري را خالي ديد وارد شد و به خوبي عمل كرد.

وي در ادامه گفت: سلحشور به معناي واقعي به هنر توجه مي كرد و عقيده داشت هنر لغت بسيار پاكي است كه براي نزديك شدن به آن بايد با تمام وجود وضو ساخت؛ به اين معني كه انسان براي رسيدن به پاكي آماده باشد و در اين پاكي چنان شناور شود كه بتواند تمام بدي ها را كنار بگذارد و بر جامعه خود تاثير خوبي داشته باشد.

گفتنی است؛ فرج‌الله سلحشور، متولد سال 1331 در شهر قزوین بود. او در کارنامه کاری خود فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ساخت که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر»، «مردان آنجلس» و «ایوب پیامبر» اشاره کرد.

او در حالی دار فانی را وداع گفت که مدت‌ها از بیماری رنج می‌برد و در همان حال هم قصد داشت مجموعه حضرت موسی را کارگردانی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خدا رحمتت کنه مرد ، نتونستم بیام عیادتت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خدا رحمت گنه ، ایشون با ساخت فیلم یوسف پیامبر جاودانه شده اند
آخرین اخبار