واکنش محمد علی معلم دامغانی به نامه اعتراضی اعضای فرهنگستان هنر

اعتراض اعضای فرهنگستان هنر به ریاست این فرهنگستان اتهامی است که نیاز به طرح و اثبات دارد.

محمدعلی معلم دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه از دلایل نگارش نامه اعتراضی به ریاست فرهنگستان هنر اطلاع و در پاسخ به این نامه چه جوابی دارید، گفت: البته من از این نامه اطلاع ندارم و شما بیشتر از من درباره آن می‌دانید اما پاسخم به آنچه در این نامه آمده این است که افرادی که عضو فرهنگستان هنر هستند، واقعا متعلق به این فرهنگستان هستند و این که گلایه دارند و گلایه‌شان در مورد چیست، نیاز به طرح و اثبات دارد. هر کسی که این نامه را فرستاده و شهامتش را هم داشته که پای آن را امضا کند، باید بیاید و ادعایش را اثبات کند و اگر حق با او بود حقش را بگیرد وگرنه باید بداند که حقی را ضایع کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مزیت‌ها و مشکلات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب اظهار داشت: اکثر صاحب‌نظران معتقدند که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به جهاتی در شهر آفتاب آزادتر و بهتر برگزار می‌شود و مردم راحت‌تر هستند اما خواهی نخواهی دوری راه به عنوان یک مشکل مطرح است و بسیاری از ناشران نیز به مشکلاتی که به دنبال بارش باران ایجاد شد، اعتراض دارند. البته همه این مشکلات به این دلیل به وجود آمده که امسال اولین سال برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است.

رئیس فرهنگستان هنر خاطرنشان کرد: من به بخش کتاب‌های انگلیسی و عربی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران هم سر زدم و متوجه شدم که آنها هم در مضیقه هستند و به نظر می‌رسد که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حل مشکل این بخش‌ها به صورت کیفی‌تری برگزار می‌شود.

گفتنی است که در ماه‌های اخیر نامه‌ای از طرف برخی از اعضای پیوسته و ناپیوسته فرهنگستان هنر به دست اهالی رسانه رسیده که بر اساس آنچه در این نامه آمده، برخی از اعضای فرهنگستان هنر به شیوه ریاست محمد علی معلم دامغانی اعتراض دارند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
آخرین اخبار