استاندار خراسان رضوی؛

حفاظت از محیط زیست باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

استاندار خراسان رضوی گفت: باید برای حراست از محیط زیست، این موضوع را به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز ایران در مشهدافزود: اجرایی شدن فعالیت های تاثیرگذار در جوامع نیازمند بسیج همگانی بخش های دولتی، خصوصی و عمومی است.
وی افزود: برای تحقق این مهم نقش رسانه های جمعی به دلیل ارتباط با سطح وسیعی از بدنه جامعه بی بدیل است
.
استاندار خراسان رضوی از جمله راهکارهای تبدیل یک موضوع به فرهنگ عمومی را بهره گیری از ابزار هنر دانست و اظهار داشت: از این طریق می توان منابع زیستی را برای استفاده نسل های آینده حراست کرد.
رشیدیان با اشاره به اینکه امروزه کشورهایی که در مسیر صنعتی شدن هستند نیز نسبت به حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از ارکان اصلی منافع ملی خود دغدغه دارند، افزود: افزایش اثرات آلاینده های زیست محیطی، گرم شدن زمین و ذوب یخ های قطبی از جمله دغدغه های جهان کنونی است که سران کشورها را برای چاره اندیشی در قالب سمینارها دور هم جمع می کند.
وی گفت: در ایران اسلامی نیز محیط زیست به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات؛ مورد پیگیری دولت یازدهم قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی افزود: مسئله محیط زیست یک دغدغه و نه یک موضوع لوکس در سیاست های اجرایی دولت است.
رشیدیان برگزاری جشنواره فیلم سبز برای استفاده از ابزار هنر با هدف گفتمان سازی و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه را اقدام موثری ارزیابی کرد.
وی گفت: دست اندرکاران استانی این جشنواره باید برای ثاثیرگذاری بیشتر اهداف مورد نظر در بین مخاطبان زمینه را برای نمایش گسترده تر آثار در بین گروه های مختلف سنی و اکران آن در سالن های سینماها تلاش کنند.
وی حضرت ثامن الحجج ضامن آهو(ع) را به عنوان یکی از نمادهای حراست از محیط زیست معرفی و ابرازامیدواری کرد: در مشهد مقدس که منتسب به این حضرت است آثار فاخری در زمینه محیط زیست تولید و در جشنواره های مشابه نمایش داده شود.
در این مراسم از استاندار خراسان رضوی به دلیل توجه ویژه به مباحث محیط زیستی در استان با اهدای نشان آهو و لوح تقدیر قدردانی شد.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار