نقش اقتصاد مقاومتی در میراث فرهنگی/ سازمانی که همچنان در فقر است

کارگر گفت: از زمانی که چشممان را باز کردیم میراث فرهنگی در فقر بوده و حالا هم که پیر شدیم در فقر است.

محمدرضا کارگر مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تاثیر اقتصاد مقاومتی بر میراث فرهنگی و موزه‌ها گفت: ما چهارده سال است که وارد اقتصاد مقاومتی شدیم و با توجه به تجاربی که در دولت تدبیر و امید و دولت دهم داشته‌ایم، به نظر می‌رسد میراث فرهنگی در کشورهای در حال توسعه از لحاظ اعتبار برای فرهنگ در رده چندم قرار دارد و بیشتر به امکانات اولیه همچون آب، برق، یارانه و غیره توجه شده و اگر پولی باقی ماند به آثار تاریخی اختصاص داده می‌شود.

مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی اظهار داشت: میراث فرهنگی پیش از آنکه بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید واقع شود، در این زمینه پیشتاز بود و به همین خاطر ما یاد نگرفتیم جز اقتصاد مقاومتی جور دیگری زندگی کنیم. چشممان را باز کردیم دیدیم میراث فرهنگی که در فقر بوده و حالا هم که پیر شدیم در فقر است.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی دو پروژه مهم را در راستای اقتصاد مقاومتی در دست اجرا دارد؛ اول اینکه تصدی‌گری دولت را واگذار به مردم کند، یعنی مردم موزه‌دارشوند و میراث کشور را حفظ کنند.

مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول تاریخی ادامه داد: از سوی دیگر، در تلاش هستیم تا هر خانواده حفاظت از میراث فرهنگی را از محیط خانواده خود آغاز کند و با این کار موزه‌های شخصی، غیر دولتی و غیر میراث فرهنگی ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با انجام این دو پروژه تغییری در نگاه مردم نسبت به موزه و میراث فرهنگی ایجادکنیم و برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اقدام مناسبی را انجام دهیم.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار