نوش آبادی در برنامه «متن حاشیه»:

اگر جرم بازیگران دستگیر شده ثابت شود حکم لازم الاجرا است/ با ناشران متخلف برخورد جدی خواهد شد

سخنگوی ارشاد گفت: استقبال بی نظیر مردم ازنمایشگاه کتاب امسال، غیر قابل پیش بینی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان برنامه‌ی امشب «متن حاشیه» شبکه سوم سیما بود.

وی در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی افرادی که با خودروی شخصی به نمایشگاه کتاب تهران میروند، ابراز داشت: دلیل وجود تمام این مشکلات استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه کتاب بود که برای ما این مطلب غیر قابل پیش بینی بود. هنوز آمار درستی در دسترس نیست ولی تا امروز نزدیک به 500 هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند.

نوش آبادی عنوان کرد: استقبال ناشران و مردم از نمایشگاه بهتر بوده اما باید بپذیریم که تغییر مکان با این وسعت کار بسیار سختی بود. ما خوشحالیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این خانه به دوشی و مستاجری نجات یافت البته از شهرداری تهران کمال تشکر را داریم.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص تناقص تعداد ناشران گفت: 20 هزار و 100 نفر ناشر داخلی در 1 هزار و 700 غرفه و 6 هزار ناشر خارجی در 300 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی همچنین در خصوص برخی کم لطفی‌ها نسبت به ناشران داخلی و توجه بیشتر به ناشران خارجی افزود: این موضوع نقض زحمات ناشران داخلی نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود نسبت به نظارت بر کتاب‌ها و تخلف بعضی از ناشران خارجی نسبت به ترویج افکار افراطی گری ابراز داشت: نظارت بر کارهای داخلی و خارجی به دقت انجام می‌شود. با ناشران متخلفی که افکار افراطی گری را ترویج می‌دهند، برخورد میکنیم و تعارف هم نداریم.
 
در ادامه این برنامه میثم نیلی مدیر عامل مجتمع ناشران انقلاب اسلامی پشت خط ارتباطی برنامه آمد و اظهار داشت: مشکلاتی در نمایشگاه از جهت سخت افزاری وجود دارد که شاید اگر امسال نیز نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شد این معضلات به وجود نمی آمد اما مشکل اصلی در بخش محتوایی و فرهنگی کتاب ها است چرا برخی از ناشران که اشاعه دهنده فرهنگ نامناسب زندگی هستند باید مکان بیشتری به آن ها اختصاص یابد و چرا با ناشران متخلف برخورد نمیشود؟

نوش آبادی ضمن رد تمام صحبت های نیلی ابراز داشت: ما با ناشران متخلف برخورد جدی داشتیم و هیت های نظارتی ما تمام موضوعات را رصد می‌کنند. به این مطلب توجه داشته باشیم که در این 3 سال که وزارت فرهنگ با مدیریت جدید اداره می شود. 180 هزار عنوان کتاب مجوز گرفته حال شاید تعدادی نیز در آن تخلف داشته باشد.

نوش آبادی هم چنین در خصوص حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال گفت: ما هم چنان مشتاق حضور ایشان هستیم تا نمایشگاه کتاب به قدوم ایشان مزین شود.

نوش آبادی هم چنین در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص دستگیری 7 بازیگر سینما و صحت این موضوع گفت: ما نیز در ابتدا این مطلب را از رسانه ها شنیدیم و از جزییات آن اطلاع دقیقی ندارم اما اصل ماجرا صحت دارد. به واقع تاسف بر انگیز است برای تعداد اندکی از هنرمندان که به این سادگی چوب حراج به آبروی خود میزنند.

وی ادامه داد: ما نیز از این وضیت نگران هستیم همه بدانند جایگاه هنر بسیار مقدس است باید منتظر باشیم تا نهاد های مسئول به این امر رسیدگی کنند و اگر جرم آنها ثابت شود حکم لازم الاجرا است.

وی در قسمت پایانی صحبت های  خود نسبت به سوالی مبنی بر علت انحلال شورای عالی سینما اظهار داشت: عملا این شورا کارایی خاصی نداشت و در ابتدای این دولت نیز ما نگاه تردید آمیز به آن داشتیم. مسائل سینمایی مربوط به ذات وزارت ارشاد است و نباید به یک شورا محول شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار