ارومیه؛

برگزاری هفته فرهنگ قرآنی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: با هدف ساماندهی فعالیت های قرآنی برای نخستین‌بار هفته فرهنگ قرآنی در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت‌الاسلام محمد‌باقر کریمی در مراسم محفل انس با قرآن و تکریم از حافظان و قاریان برتر آذربایجان غربی با اشاره به اخلاق نیکوی پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: براساس فرمایش رسول بزرگوار اسلام(ص) هدف از بعثت آن عزیز برای اتمام اخلاق نیکو در بین انسانها بوده است.

وی با یادآوری دو یادگار رسول الله(ص) فرمودند: پیامبر اکرم(ص) بعد از خود، دو چیز گران‌بها را در میان ما به یادگار گذاشتند که یکی قرآن و دیگری عترت است و براساس فرمایش ایشان، این دو از هم جدانشدنی هستند و وظیفه یکایک ما این است که از این دو تبعیت بکنیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به استعداد این استان در مباحث قرآنی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نیمه دوم مهرماه سال ٩٥ یک هفته به نام هفته فرهنگ قرآنی در سراسر استان نامگذاری می‌شود.

وی با بیان الگوبرداری سایر استان‌ها از آذربایجان‌غربی در این زمینه افزود: بعد از انجام این کار مطلوب، هشت استان دیگر نیز اقدام به الگوبرداری از آذربایجان‌غربی کرده و هفته‌ای را به فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده‌اند.

کریمی گفت: هفته فرهنگ قرآنی در دو بخش قرآن و عترت خواهد بود و در آن جشنواره‌های مختلف قرآنی با حضور و کمک مؤسسات قرآنی و سایر افراد قرآنی از برگزیدگان تمامی بخش‌ها تجلیل خواهد شد.

وی با بیان جزئیات این برنامه بیان کرد: جشنواره شعر، داستان‌نویسی، پایان‌نامه‌های دانشگاهی، کتاب‌های چاپ شده در دو سال اخیر با موضوعات قرآنی، مقالات، هنرهای تجسمی، طراحی پوستر، نقاشی، خوشنویسی در دو سبک نستعلیق و ثلث، عکاسی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، رسانه‌ها و سایر زمینه‌ها از جمله موضوعات این هفته خواهد بود که در آن از برگزیدگان هر بخش تقدیر می‌شود.

کریمی اظهار داشت: یکی از جشنواره‌های مهم آذربایجان غربی در سال ٩٥ جشنواره هنر است که در بخش‌های مختلفی همچون فیلم بلند، کوتاه و داستانی، پویانمایی و تئاتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.