ان پی ار: ابهام در ماموریت آمریکا در عراق پس از مرگ یک سرباز آمریکایی

مرگ یکی از نیروهای امنیتی آمریکا در عراق، پرسش های بسیاری را درباره ماموریت سربازان این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو ملی آمریکا (ان پی ار) در برنامه زنده خود گزارش داد در حالی که اوباما عهد کرده است نیروهای نظامی آمریکایی در عراق نقش مستقیمی در نبردها ایفا نکنند و در زمینه پشتیبانی فعال هستند، مرگ یک سرباز آمریکایی پرسش هایی را درباره حقیقت این موضوع ایجاد کرده است.

هفته گذشته، دان سالیوان، سناتور ایالت آلاسکا، رئیس ستاد مشترک ارتش را تحت فشار قرار داد تا از حقیقت ماجرا مطلع شود.

سالیوان در جلسه پرسش و پاسخی از ژنرال دانفورد پرسید: "آیا سرباز کشته شده آمریکایی در عراق، در نبرد کشته شده است؟" دانفورد پاسخ داد: "او در نبرد کشته شد، سناتور."

ان پی ار در ادامه به این موضوع اشاره کرد که دولت اوباما با استفاده از واژه های کمک رسانی و مشاوره، کوشیده نقش سربازان آمریکایی در عراق را حاشیه ای توصیف کند؛ اما این واژه ها همیشه نقش آن ها را به صورت دقیق توضیح نداده است.

"فرد کاپلان،" نویسنده وبسایت اسلیت در این باره اظهار کرد: "این واژه ها همیشه به صورت آزادانه مورد استفاده قرار گرفته اند. شاید شما هم یادتان باشد که اولین سربازان اعزام شده به ویتنام نیز با عنوان مشاور و پشتیبان به این کشور اعزام شدند. صحنه ای که ما در اینجا در حال مشاهده آن هستیم، تشدید یک ماموریت است. اوباما در ابتدا اظهار کرده بود استراتژی ما نابود کردن داعش است. سیاست اصلی او برای انجام این کار حمایت از گروه های مختلف برای نابود کردن داعش بوده است."

کاپلان در ادامه افزود: " با این حال ایجاد یک اتحاد ضد داعشی تقریبا غیر ممکن شده است، چرا که گروه های مخالف داعش به همان میزان مخالف یکدیگر نیز هستند. در همین حال ماموریت نابود کردن داعش همچنان باقی است و به همین دلیل ما هر روز بیشتر وارد این درگیری شده ایم. اوج این دخالت دو هفته پیش فرا رسید. زمانی که گزارش شد نیروهای ما به صورت مستقیم در گردان های عراقی قرار خواهند گرفت. همچنین افزایش این دخالت ها به این معنا خواهد بود که دیگر فقط هواپیماهای ما از ارتفاع چند هزار متری به بمباران نمی پردازند، بلکه بالگردهایمان نیز از فاصله نزدیک از نیروها حمایت می کنند."

سیگل، مجری رادیو ان پی ار، در ادامه این برنامه پرسید: "در حال حاضر 5 هزار سرباز آمریکایی در میدان نبرد قرار گرفته اند، آیا می توان انتظار داشت تعداد آن ها افزایش یابد؟"

کاپلان در پاسخ به این پرسش گفت:" به نظر من، در نه ماه آینده، تا زمانی که دوره ریاست جمهوری اوباما به پایان برسد، این اتفاق رخ نخواهد داد. با این حال او تا حدی این سیاست را پیش برده است که رئیس جمهور بعدی بتواند با طرح این موضوع که در حال ادامه سیاست های اوباما است، نیروهای بیشتری را اعزام کند و دخالت ما را در عراق افزایش دهد."

سیگل در نهایت این پرسش را مطرح کرد که با افزایش تعداد نیروهای آمریکایی، آیا می توان انتظار داشت تعداد کشته شدگان آمریکایی نیز افزایش یابد؟

کاپلان پاسخ داد: "این مساله غیر قابل پیشگیری است. وقتی که ما به صورت مستقیم وارد نبرد شویم، در صورت شکست و یا نبود امکان پیشروی، این احتمال وجود دارد. آیا ممکن است حتی اوباما، که چندان به افزایش تنش ها و دخالت مستقیم علاقه مند نیست، از فرصت اعزام چند تیپ دیگر چشم پوشی کند؟ ما این سناریو را بارها مشاهده کرده ایم و این بار نیز استثنا نیست."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار