بازداشت 400 مظنون به پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوئیس

سرویس‌های اطلاعاتی سوئیس اعلام کردند دست کم 400 مظنون به پیوستن به گروه‌های تروریستی را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کردند.

بازداشت 400 مظنون به پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوئیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویسهای اطلاعاتی سوئیس اعلام کردند دست کم ۴۰۰ مظنون به پیوستن به گروه‌های تروریستی را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده‌اند. 

مارکوس سلر، رئیس سرویسهای اطلاعاتی سوئیس، با اعلام این خبر گفت هفتاد نفر از این مظنونان برای پیوستن به گروههای تروریستی از کشور خارج شده‌اند، بسیاری از آن‌ها به سوئیس بازگشته‌اند و سرویسهای امنیتی آن‌ها را به شدت زیر نظر خواهند گرفت. 

سال گذشته سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ویژه سوئیس سیصد کاربر شبکه‌های اجتماعی را که در فعالیت‌های افراط گرایانه و تروریستی دست داشتند، شناسایی کرده بودند. 

سرویس‌های اطلاعاتی سوئیس همچنین گزارشی سالانه منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد تهدیدهای تروریستی در اروپا به علت فعالیت‌ها و تحرکات گروه داعش که برای ارتکاب اقدامات تروریستی در اروپا برنامه ریزی می‌کند، افزایش یافته است. 

طبق این گزارش، سرویسهای اطلاعاتی و پلیس اروپا تا کنون خطرات متعددی را در اروپا شناسایی و خنثی کرده‌اند اما به رغم این تلاش‌ها نمی‌توان جلو همه خطرات و تهدید‌ها را گرفت بنابر این بسیار ضروری است که بر اهمیت تدابیر و راههای پیشگیرانه تاکید شود. 

در این گزارش آمده است: «سوئیس هدف حملات سازمان‌ها و گروههای تروریستی نیست چرا که این کشور در عملیات نظامی ضدتروریستی مشارکت ندارد. با این حال در فیلم ویدئویی که اخیرا افراط گرایان در اینترنت پخش کرده‌اند، پرچم سوئیس نیز در فهرست شصت کشوری دیده می‌شود که داعش تهدید کرده است آن‌ها را به علت مشارکت در ائتلاف بین المللی ضدداعش مجازات خواهد کرد.» 

هر چند سوئیس تا کنون از حملات تروریستی در امان مانده است، اما مقامات این کشور تدابیر امنیتی را در مراکز و اماکن حساس از جمله مقر سازمان ملل متحد در ژنو، پایانه‌های مسافربری، ایستگاههای قطار و فرودگاه‌ها تشدید کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار