افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور رئیس جمهور/ جنتی: کتاب‌ها از نظر محتوایی ارزیابی شدند

مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز 14 اردیبهشت در شهر آفتاب با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.

*ابراز امیدواری نماینده رئیس‌جمهور روسیه از پیشرفت روابط ناشران و نویسندگان روسیه و ایران
در ادامه مراسم میخاییل شویدکوی نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور فرهنگی، در جایگاه حضور پیدا کرد و گفت: حضور در کنار رئیس جمهور ایران، وزیر ارشاد اسلامی، شهردار تهران و همه حضار گرامی برای من افتخار بزرگی است. 

وی در ادامه گفت: حضور پوتین در ایران برگ جدیدی را در روابط ایران و روسیه گشود. روابط ما در عرصه‌های مختلف در حال گسترش است. حوادث چند دهه اخیر ایران نشان داد که تحریم نمی‌تواند ملت ایران را از راهی که پیش گرفته متوقف کند. ما به خوبی می‌دانیم که زبان فارسی برای ایران نقش مهمی دارد و برای جهانیان هم شعر کلاسیک فارسی حقایقی را فاش کرده که بسیار غنی است.

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور فرهنگی تصریح کرد: واقعه خیلی مهمی که در سال گذشته اتفاق افتاد، حضور ایران در نمایشگاه کتاب روسیه بود که با این کار آثار خود را عرضه کردند. امروز خیلی ار نویسندگان روسی به ایران آمدند. امروز نماینده ادبیات روسیه و رئیس دانشگاه ادبیات مسکو در این مراسم حضور دارد. امیدوارم که بعد از برگزاری نمایشگاه روابط متقابل ناشران و نویسندگان روسیه و ایران بیش از اندازه رشد کند و همواره شکوفایی را برای ایرانیان آرزومندم.


افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران/3

در این مراسم نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور فرهنگی، حسام‌الدین آشنا؛ مشاور فرهنگی‌ رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان؛ رئیس دفتر رئیس‌جمهور، علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران، سیدعباس صالحی؛ معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، رضا صالحی امیری؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، احمد مسجدجامعی؛ عضو شورای شهر تهران و جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهل رسانه حضور دارند.

گفتنی است؛ بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار