افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران/1

جنتی: حضور بیش از 160 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه

بیش از 160 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب امسال وجود دارد که از آن میان 42 هزار عنوان کتاب به زبان عربی و 117 هزار عنوان کتاب به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و روسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کتاب‌های عرضه شده در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت: بیش از 160 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب امسال وجود دارد که از آن میان 42 هزار عنوان کتاب به زبان عربی و 118 هزار عنوان کتاب به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و روسی است. سال گذشته نمایشگاه کتاب تهران میزبان عمان بود؛ امسال کشور روسیه مهمان ویژه نمایشگاه کتاب است و سال آتی کشور ایتالیا مهمان خواهد بود.
 
وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران موتور صنعت چاپ و نشر کشور است. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود و امیدوارم امسال پربارتر از همیشه برگزار شود. از ویژگی‌های نمایشگاه کتاب امسال می‌توان به انتقال مکان نمایشگاه اشاره کرد. کار بسیار دشواری که با کمک شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.
 
جنتی با اشاره به درخواست این وزارتخانه از شهرداری تهران در سال  گذشته برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در محلی مناسب، بیان کرد: شهرداری تهران امسال این نمایشگاه را از نظر تأسیساتی و زیربنایی آماده و به قول خود در این زمینه وفا کرد. انتقال نمایشگاه کتاب به مکان جدید کار آسانی نبود؛ اما با همکاری شهرداری تهران و همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق پیدا کرد. البته ممکن است مانند تمام کارهای جدید کاستی‌هایی نیز داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: رویکرد بدیعی در نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد و آن واگذاری امور برگزاری به تشکل‌های نشر است. از نظر بعد علمی و دعوت از اساتید نیز این نمایشگاه تقویت شد. در سال گذشته دو هزار و 400 ناشر داخلی و 304 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت حضور ناشران و کتاب‌های خارجی اظهار داشت: متاسفانه گاهی به دلیل آنکه برخی با کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنا نیستند، سخنانی می‌گویند. این طور نیست که هر کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شده باشد؛ بلکه این کتاب‌ها از نظر محتوایی مورد نظارت‌ و ارزیابی قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار