رییس جمهورغنی: عدالت بالای عاملان اختطاف و قتل اباسین تامین می شود

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور می گوید که به ارگان های مربوط دستور داده تا در مورد پرونده اختطاف و قتل اباسین عدالت را تامین کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامهء گفته است که رییس جمهورغنی عصر روز گذشته با عبدالغفور، پدر اباسین در یک صحبت تليفونی اظهار غم شریکی کرده و گفته که به دلیل وقوع این حادثه سخت متاثر شده است.

اباسین کودک ۱۴ سالهء که پنج ماه پیش از مربوطات سرک دوم کارته نو شهر کابل اختطاف شد و اخیرن پس از قطع یک انگشت اش از سوی گروهی از آدم ربایان به قتل رسید.

امنیت ملی دو روز پیش گروهی پنج نفری از آدم ربایان را بازداشت کرد، این گروه در اختطاف و قتل اباسین دست داشته اند.

در ویدیویی که از سوی دفتر مطبوعاتی امنیت ملی به نشر رسیده، آدم ربایان اعتراف می کنند پس از اینکه خانواده اباسین پول پرداخت نکرده آنان اباسین را کشته و در منطقه چنار کلی در ولسوالی خاک جبار دفن کرده اند.

گفته شده که اختطافچیان در بدل رهایی این کودک از فامیلش یکصد هزار دالر درخواست کرده بودند، اما زمانی که این مقدار پول تهیه نشد آنان اباسین را کشته اند.

این گروه اول یک انگشت اباسین را قطع کرده و برای فامیلش فرستاده بود و گفته بود که اگر این مقدار پول را آماده نکنند، کودک تان را خواهند کشت.

نیروهای امنیتی روز گذشته این گروه را دستگیر کرده و جسد کودک را نیز از زیر خاک بیرون کرده اند.

اباسین تنها فرزند پسر خانواده در میان ۹ خواهرش بوده است.

اباسین تنها فرزند پسر خانواده در میان ۹ خواهرش بوده است.

اباسین تنها فرزند پسر خانواده در میان ۹ خواهرش بوده است.


حادثه اختطاف و قتل اباسین واکنش های تند ملی و بین المللی را در پی داشت و روز گذشته ده ها تن از فعالان جامعه مدنی در کابل و ننگرهار نیز با راه اندازی تظاهرات جداگانه خواهان اعدام عاملان این رویداد شدند.

آنان هشدار دادند در صورتی که دولت به ویژه نهادهای عدلی و قضایی در این بخش کوتاهی کنند، دست به اعتراضات گسترده مدنی در سراسر کشور خواهند زد.

با این حال مقام های وزارت داخله اعلام کرده که بیش از ده نفر را به اتهام آدم ربایی و قتل اباسین از مربوطات شهر کابل بازداشت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.