بیش از ۱۰۰ جنگجوی مسلح در عملیات‌های نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند

عملیات‌های نیروهای امنیتی در یک شبانه‌روز گذشته در ولایت‌های پکتیکا، میدان وردک، خوست، کنر، ننگرهار، غزنی، پروان، قندهار، بدخشان، ارزگان، زابل، بادغیس، نیمروز، فراه، بلخ، جوزجان، فاریاب، بغلان و هلمند راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،وزارت دفاع ملی می‌گوید بیش از ۱۰۰ تن از جنگ‌جویان مخالف مسلح دولت در ساعت‌های گذشته در کشور کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید ۶۴ نفر از دهشت‌افگنان کشته، ۵۰ نفرشان زخمی و هم‌چنان هفت نفر آنان بازداشت گردیده‌اند.

در اعلامیۀ وزارت دفاع گفته شده که عملیات‌های نیروهای امنیتی در یک شبانه‌روز گذشته در ولایت‌های پکتیکا، میدان وردک، خوست، کنر، ننگرهار، غزنی، پروان، قندهار، بدخشان، ارزگان، زابل، بادغیس، نیمروز، فراه، بلخ، جوزجان، فاریاب، بغلان و هلمند راه‌اندازی شده‌است.

پیش از این مقام‌های امنیتی نیز گفته بودند که عملیات‌های نیروهای امنیتی در چارچوب عملیات شفق در بیش از ۱۵ ولایت کشور به خاطر سرکوب هراس‌افگنان جریان دارد.

وزارت دفاع ملی می‌گوید در جریان این درگیری‌ها شش نفر از نیروهای ارتش ملی افغانستان نیز جان‌شان را از دست داده‌اند.

هرچند حکومت عملیات شفق را پیش از طالبان اعلام کرد، اما به دنبال عملیات جدید طالبان زیر نام عمری، حکومت موقف جدیدی را در برابر این گروه و دیگر مخالفان اختیار کرد که گفته می‌شود نیروهای امنیتی پس از آن دست‌آوردهای بیش‌تر داشته‌اند.

روز گذشته قدم شاه شهیم، رییس ستاد ارتش در یک نشست خبری گفت که دشمن در سراسر کشور شکست خورده‌است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، جنگجو ، مسلح ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار