تماس تلفنی جان کری با دی میستورا و ریاض حجاب

وزارت خارجه آمریکا از تماس‌های تلفنی وزیر خارجه این کشور با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه و هماهنگ کننده معارضان سوری تحت حمایت عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، این وزارت خانه با انتشار بیانیه‌ای از تماسهای تلفنی جان کری، وزیر خارجه این کشور، با استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، و ریاض حجاب، هماهنگ کننده معارضان سوری تحت حمایت عربستان، خبر داد. 

در این بیانیه آمده است: «جان کری وزیر خارجه در دو روز اخیر با استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و ریاض حجاب، هماهنگ کننده مخالفان سوری، تماس‌های تلفنی داشت. وی در این تماس‌های تلفنی مراتب نگرانی خود را درباره اوضاع وخیم حلب که در آنجا رژیم اسد به تشدید درگیری‌ها دامن می‌زند و بار‌ها افراد غیرنظامی بیگناه و طرف‌های متعهد به توقف خصومت‌ها را هدف قرار می‌دهد، ابراز داشت. وی در این تماس تلفنی اعلام کرد که رژیم النصره را هدف قرار نمی‌دهد و ادعاهای آن نادرست است. این حملات نقض مستقیم توقف خصومت‌ها است و باید به فوریت متوقف شوند.» 

در این دو تماس تلفنی جان کری بر روی تلاشهای اولیه برای احیای توقف درگیری‌ها در لاذقیه و قوطه شرقی تاکید کرد و گفت که این موضوع تنها نباید به این دو منطقه محدود شود بلکه باید توقف خصومت‌ها حلب را هم شامل شود. 

وزیر خارجه این موضوع را به طور شفاف اعلام کرد که پایان دادن به خشونت‌ها در حلب و بازگشت نهایی به توقف خشونت‌ها در سراسر کشور یک اولویت مهم محسوب می‌شود. وی گفت: ما بر روی طرح‌های ابتکاری برای کاهش درگیری‌ها و تنش‌ها کار می‌کنیم و امیدواریم که پیشرفت‌های محسوسی در این رابطه مشاهده کنیم. 

در این حال وزیر خارجه این موضوع را به طور شفاف اعلام کرد و به روسیه توصیه کرد که گام‌هایی را برای توقف خشونت‌های رژیم و از جمله حملات کورکورانه به حلب بردارد. 

وی همچنین بر ادامه تعامل با گروه بین المللی حامی سوریه برای احیای موضوع توقف خصومت‌ها در سراسر سوریه، پایان اقدامات دولت در آنچه مسدود کردن مسیر انتقال کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق نیازمند، خواند و انجام پیشرفت‌های قابل توجه به طرف انتقال سیاسی تاکید کرد. 

جان کری در دیدارهای آتی خود در ژنو درباره این موضوعات گفتگو خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار