در پاسخ به نامه ظریف؛

اعلام آمادگی سازمان ملل برای حل اختلاف اخیر ایران و آمریکا

سازمان ملل در پاسخ به نامه وزیر خارجه کشورمان در خصوص دستبرد آمریکایی‌ها، برای حل مناقشه میان تهران و واشینگتن اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: سازمان ملل متحد پس از آنکه ایران کمک این نهاد بین‌المللی برای متقاعد کردن آمریکا به توقف آنچه تهران نقض مصونیت قضایی دولتها می خواند خواستار شد، روز جمعه پیشنهاد کرد مایل است به حل این مناقشه کمک کند.

به دنبال رأی دادگاه عالی آمریکا مبنی بر اختصاص 2 میلیارد دلار از دارایی های ضبط شده ایران به کشته های آمریکایی حملات بیروت که در ادعایی واهی، تهران عامل آن‌ها معرفی شده است، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه با ارسال نامه ای به «بان کی‌مون،» دبیرکل سازمان ملل، از او درخواست کرد «مساعی جمیله» خود را در این مورد بکار گیرد.

ظریف در این نامه که از سوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل منتشر شد از بان کی مون خواسته است تا به آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران در بانکهای آمریکایی کمک کند و واشینگتن را متقاعد سازد تا دخالت در تعاملات تجاری و مالی بین المللی ایران را متوقف سازد.

«استفان دوژاریک،» سخنگوی سازمان ملل، دریافت نامه ظریف را تأیید کرد و گفت: «روشن است که ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد. به عنوان یک اصل کلی اگر هر دو طرف در هر تنش یا اختلافی خواستار کمک دبیرکل باشند، این یاری همیشه در  دسترس خواهد بود.»

«مارک تونر،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز اعلام کرد واشینگتن از ارسال این نامه آگاه است.
او مدعی شد: «در خصوص ارتباط این نامه با تصمیم اخیر دادگاه عالی در پرونده بانک مرکزی (ایران)، معتقدیم قوانین آمریکا و اجرای آنها بوسیله دادگاهها با حقوق بین الملل سازگار است.»

یک مقام آمریکایی اما گفت واشینگتن نیازی به دخالت سازمان ملل نمی بیند. این مقام که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: «ما خطوط ارتباطی با ایران را داریم و از طریق این کانالها به تلاش برای حل هرگونه مسئله ای که مایه نگرانی دوجانبه شود ادامه می دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سیاست کلی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران هیچ تاثیری نخواهد گذاشت بیخود دارن خودشونو الاف میکنن بذار خیالشونو راحت کنم مردم خودشون چشم دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
به جا ديكه خوندم كه سازمان ملل كفته ما در صورتى ميتونيم كارى كنيم كه دو ط ف بخوان امريكا هم كفته ما نيازى نميبينيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
فکر می کنم دولت آمریکا به خاطر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران، امسال را به سه بخش تقسیم می کند و در هر بخش یک سیاست کلی را دنبال خواهد کرد:
1- در بخش اول که شروع شده است، با افزایش فشار به دولت ایران از طریق کارشکنی در برجام و برداشت دارایی ها، گرو و ابزارهای لازم را برای فشار بر دولت و آماده سازی آن برای گرفتن امتیاز حداکثری در دسترس داشته باشد.
2- در مرحله دوم دولتمردان را مجددا به میز مذاکره بکشاند و در قبال کاهش این کارشکنی ها امتیازات لازم را بگیرد.
3- در مرحله سوم با نزدیک شدن به انتخابات، برای جلوگیری از برنده شدن کاندیداهای مخالف آمریکا، چند امتیاز کوچک ولی مردم پسند و با تبلیغات وسیع را به دولتمردان ایران بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید به دادگاه لاهه شکایت کرد رییس سازمان ملل که خودش دست نشونده آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
منظورش اعلام آمادگی واسه تقدیم ایران به امریکا بوده! هه! سازمان ملل!!!
Netherlands
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما باید چیزی که 2 میلیارد دلار ارزش داره از آمریکا دزدی کنیم این تنها راه هست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
مثلا چی بدزدیم خخخخخخخخخخخ قضیه اینجاست که آمریکا (کلاه برداری)کرده حالا شما می خوای از کلاه بردار چی بدزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
جمهوری اسلامی ایران مقتدر است متخصصین باتجربه دیپلماسی مسلط میباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
حضور سرداران دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اصل است
آخرین اخبار