تخصیص اعتبارات نظام سلامت بر اساس سطح بندی خدمات

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: قانون سطح بندی خدمات پزشکی اجرایی نمی شود در حالی که باید اعتبارات نظام سلامت ما بر اساس لین قانون برنامه ریزی و تخصیص داده شود.

دکتر محمد صاحب الزمانی نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که 8 سال پیش دو برنامه در مجلس تحت عنوان قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه به تصویب رسید که در هر دو قوانین خوبی برای حوزه بهداشت و درمان تدوین و تصویب شد، بیان داشت: این قوانین اجرایی نشده در حالی که هر دو قانون پیشرفته بود و اگر به مفاد قوانین آن ها توجه شده و اجرا می شد از نظر پیشرفت پزشکی و نظام سلامت بسیار جلوتر از اکنون بودیم.

وی با بیان این که در زمان تدوین برنامه چهارم و پنجم توسعه کارگروهی در وزارت بهداشت تشکیل شد که نمایندگان دستگاههای مختلف در آن حضور داشتند، افزود: نظام سلامت به صورت بسته ای دیده شد و بیشتر بر اساس سطح بندی خدمات پزشکی بود که می توان گفت سطح بندی خدمات یکی از قوانین مظلوم نظام سلامت است.

وی ادامه داد: حدود 25 سال است که این قانون وجود دارد اما اجرایی نمی شود در حالی که باید اعتبارات نظام سلامت ما بر اساس سطح بندی خدمات پزشکی برنامه ریزی و تخصیص داده شود.

وی با ابراز تاسف از این که قوانین در بخش سلامت مصوب شده اما اجرایی نمی شود یا نحوه اجرا با قانون مغایرت دارد، تصریح کرد: معمولا در جوامعی که مقررات حاکم است همیشه این جوامع رو به پیشرفت بوده و رضایتمندی آحاد مردم نیز حاصل می شود اما در جوامعی که قانون حاکم نیست علاوه بر نارضایتی مردم نوعی بی ثباتی نیز مشاهده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار