زنجان؛

نقش کارگران در شکوفایی صنعت و تولید کشور

کارگران می توانند صنعت و تولید کشور را به سمت شکوفایی برده وفرصتی جهت استفاده از تولیدات داخلی، پیشرفت و تعالی صنعت کشور ایجاد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛سرپرست هماهنگی واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سلطانيه ضمن تبريک ايام هفته کار و کارگر در بيان اهميت و ارزش مقوله کار و تلاش در اسلام از ديدگاه قرآن و احاديث پيامبر اکرم (ص) و ائمه معصومين(ع) گفت:در آيه 39 و 40 سوره مبارکه نجم که می فرمايد:((ونيست از برای انسان مگر کوشش و تلاش که انجام داده است و قطعاً ثمره کوشش و تلاش خود را خواهد ديد.))، خداوند متعال کار و کوشش را ملاک شخصيت آدمی بيان کرده است.

اکبرمحمدی با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، در تبیین وتشریح نقش کارگران و تشکل های کارگری و کارفرمایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: نظر به اینکه اقتصاد مقاومتی مبتنی برمشارکت فعال مردم و نهادهای مدنی در رونق اقتصادی است، تشکل های کارگری و کارفرمایی، دراقتصاد مقاومتی نقش اساسی می یابند.

وی با بیان این نکته که در تمامی کشورهای پیشرفته، کارگران حقوق قانونی خود را از طریق تشکل ها بدست می آورند و ذهنیت مثبتی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی وجود دارد که مبتنی بر گفتگو مداری و همدلی می باشدگفت: در کشور مانیز، کارگر و کارفرما هردو می توانند در کنار داشتن یک رابطه خوب مبتنی بر منافع مشترک ، منتفع شوند ودولت را در راستای محقق نمودن اهداف اقتصاد مقاومتی یاری تمایند.

محمدی اظهارکرد: این کارگران هستند که می توانند صنعت و تولید کشور را به سمت شکوفایی برده وفرصتی جهت استفاده از تولیدات داخلی، پیشرفت و تعالی صنعت کشور ایجاد کنند. و از این رو مطلوب است دولت شرایط را برای نهادینه کردن مشارکت کارگران در تصمیم سازی اقتصادی مهیا نموده و زمینه حضور تشکل های مستقل کارگری را در نظام تصمیم سازی اقتصادی، فراهم نماید

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را مستلزم برنامه ریزی صحیح مسئولان و همراهی مردم دانسته و اضافه نمود: سهم دولت دراین کار، پذیرش مشارکت کارگران و کارفرمایان، سهم کارفرمایان و کارگران، تقویت چرخه تولید و سهم مردم ، مصرف تولیدات داخلی می باشد.

این مقام مسول گفت: بدیهی است تحقق این امور، نیازمند عزم جدی شرکای اجتماعی کار، و تقویت فرهنگ کار در کشور است.



انتهای پیام/ن

برچسب ها: کارگران ، شکوفایی ، تولید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.