مسیر سخت استقلال برای قهرمانی لیگ برتر

آبی پوشان پایتخت برای رسیدن به قهرمانی باید مسیر پر فرار و نشیبی را طی كنند و در صورت شكست سرنوشت شومی را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم فوتبال استقلال تهران که پس از شکست سنگین در شهر آورد پایتخت با پیروزی پر گل مقابل فولاد خوزستان، از لحاظ روحی تا حدودی به وضعیت عادی خود بازگشت در سه هفته پایانی لیگ برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر  و برداشتن اولین گام در راه کسب 2 گانه لیگ و جام حذفی، بازی های دشواری در پیش رو دارد.
 
آبی پوشان پایتخت در نخستین فینال لیگ برتری خود به تعبیر پرویز مظلومی به مصاف سایپا می روند. تیمی که در هفته های اخیر با آسیب دیدگی چند بازیکن تاثیرگذار خود نتایج ضعیفی کسب کرده و به کاملا از جمع مدعیان کسب سهمیه آسیا خارج شده است. در این میان مجید جلالی سرمربی نارنجی پوشان پایتخت رو به جوان گرایی گسترده ای در ترکیب سایپا آورده و هر چند رو آوردن به بازیکنان جوان، در چند هفته اخیر برای این تیم کارساز نبوده است اما نباید از انگیزه تیم جوان سایپا برای درخشش در مقابل مدعی قهرمانی لیگ به سادگی گذشت.
 
آبی پوشان پایتخت در سخت ترین و حساس ترین بازی خود تا پایان لیگ در هفته 29 به مصاف تراکتورسازی می روند. در این میان تقابل مظلومی و قلعه نویی 2 سرمربی که بیشترین طول دوران حضور و افتخار با آبی ها در تاریخ لیگ برتر را دارند،  جذابیت های این بازی را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. شکست در این بازی می تواند استقلال را  به طور کل از مسیر قهرمانی دور سازد و سرنوشت بدی را رقم بزند.
 
اگر استقلال در 2 بازی آتی خود با دست پر از زمین خارج شود، رویارویی با شاگردان علی دایی تکلیف نهایی این تیم برای رسیدن به قهرمانی یا کسب رتبه دوم را مشخص می کند. سرمربی صبا در فاصله سه هفته تا این بازی با مطرح کردن این که صبا، سرنوشت قهرمانی استقلال را رقم می زند به حواشی پیرامون آخرین بازی لیگ دامن زد.  
 
با این حال مظلومی و تیمش که در فاصله سه هفته ای تا پایان لیگ، سه امتیاز با سرخ پوشان پایتخت فاصله دارند همچنان به جبران این فاصله امتیازی و رسیدن به چهارمین قهرمانی لیگ برتری خود امیدوارند.
 
از طرفی با صعود استقلال به فینال جام حذفی، آبی پوشان به دیدار با ذوب آهن نیز به عنوان یکی از راه های رسیدن به جام در فصل جاری نگاه می کنند و باید دید که آبی ها در فصل جاری سرانجام می توانند با رسیدن به جام قهرمانی لیگ یا جام حذفی، فصل فوتبالی خود را با شادمانی هواداران به پایان رسانند یا خیر و از طرفی با توجه به این شرایط و در صورت شكست در هر یك از بازی های پیش رو أیا مظلومی شانس ماندن بر روی نیمكت ابی ها دو فصل اینده را خواهد داشت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار