همدان؛

کاهش ۴۶ درصدی مرگ‌ و میر ناشی از حوادث‌ کار در همدان

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرگ ومیر وناشی از حوادث کار 46 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار کاهش ۴۶ درصدی مرگ‌ و میر ناشی از حوادث‌ کار در همدانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی احسان صالح با اشاره به اینکه پارسال 31 نفر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند افزود: شمار جان‌باختگان حوادث کار در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93، به میزان 46 درصد کاهش یافته است.


وی اظهار داشت: تمام فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار در سال گذشته مرد بوده‌اند، و شمار جان‌باختگان حوادث کار در سال 93 نیز 58 مرد بوده است.

صالح تصریح کرد: پارسال 357 نفر در سوانح ناشی از کار مجروح و مصدوم شده‌اند که از نظر جنسیت 352 نفر از مجروحان مرد و 5 نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه در سال 93 نیز 524 مرد و 10 زن در حوادث ناشی از کار مجروح و مصدوم شده‌اند،ادامه داد: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان خود را از دست می‌دهند سپس دچار سانحه کار می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع بررسی و آشکارمی‌شود.

وی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار برشمرد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه با رعایت نکات ایمنی می‌توان این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد، از مردم خواست تا با رعایت نکات ایمنی در کار، سلامت خود و خانواده‌شان را حفظ کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.