لرستان؛

اغازعملیات اجرايي سد تاج امير دلفان بزودي

استاندار لرستان گفت : با حل مشكل اعتباري سد تاج امير شهرستان دلفان ، عمليات اجرايي اين سد بزودي آغاز مي شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ هوشنگ بازوند افزود: عمليات اجرايي اين سد در سال 90 آغاز شده بود كه به سبب نبود اعتبار عمليات ساخت آن متوقف گرديد.
وي اظهار داشت: با توجه باينكه در شهرستان دلفان تاكنون سدي احداث نشده است احداث اين سد نيز از خواسته هاي اساسي مردم دلفان است كه علاوه بر كاربرد كشاورزي در تامين آب شرب مي تواند مفيد باشد.
وي افزود : تلاش ها و مكاتبات فراواني براي حل مشكلات اعتباري و اجرايي شدن ساخت سد تاج امير شهرستان دلفان با وزارت نيرو و مديريت برنامه ريزي كشور انجام شده است كه خوشبختانه با حل مشكل اعتباري آن عمليات سد از سر گرفته خواهد شد.
استاندار لرستان بيان داشت: شركت آب منطقه اي لرستان كار فراخوان ساخت سد را در اسفندماه انجام داده و بزودي با بازگشايي پاكت هاي مناقصه پيمانكار طرح انتخاب و به ياري خداوند در خرداد ماه عمليات ساخت آن آغاز مي شود.
به گفته بازوند ، كل اعتبار مورد نياز اين طرح 520 ميليارد ريال است.
وي خاطر نشان كرد: سد تاج امير يك سد مخزني است كه تاكنون جاده دسترسي به طول پنج كيلومتر و تجهيز كارگاه آن ساخته شده است .
وي بيان داشت: طول تاج سد تاج امير 225 متر با عرض هشت متر است كه توان ذخيره 5/8 ميليون متر مكعب آب را دارد كه هشت ميليون متر مكعب آن مفيد خواهد بود.
وي اظهار داشت: اين سد نقش مهمي در رونق و توسعه كشاورزي شهرستان دلفان دارد و هزار و 500 هكتار از اراضي ديم منطقه را به آبي تبديل خواهد كرد.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعيت و 444 روستا در شمال غربي استان لرستان واقع شده است .
انتهای پیام/ا

برچسب ها: سد ، تاج امیر ، اغاز ، اجرایی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار