بوگدانف: نظارت کمیته مشترک روسی - آمریکایی بر آتش بس سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد با هماهنگی دولت سوریه بر همه مسایل این کشور نظارت داریم.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم،  «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: نظامیان روسیه بر همه مسائل نظامی سوریه نظارت دارند و هماهنگی لازم را با دولت این کشور انجام می دهند.

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا تاکید کرد همکاری روسیه و آمریکا در خصوص آتش بس در سوریه یک مسئله نظامی است و مسئولیت آن برعهده کمیته نظامی مشترک است که در نشست های دوره ای در شهر ژنو بررسی می شود.

بوگدانوف افزود: نظامیان روسی همه مسائل نظامی سوریه و نحوه هماهنگی آن را با دولت این کشور بر عهده دارند.

این سخنان بوگدانوف در پاسخ به اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بیان شده است که در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفته بود: آمریکا پیشنهادی به روسیه ارائه کرده است، که بر اساس آن سه منطقه برای نظارت بر آتش بس در سوریه در نظر گرفته شده است. در این پیشنهاد نظارت بر یک منطقه به روسیه و نظارت بر یک منطقه دیگر به آمریکا سپرده شده است. اما نظارت بر منطقه سوم برای دو طرف امکان پذیر است.

همچنین جان کری در این مصاحبه گفت:  عناصر جبهه النصره در کنار دیگر گروه های مسلح که آتش بس را پذیرفته اند در حلب حضور دارند و تفکیک آنها بسیار دشوارتر از آن است که آمریکا فکر می کرد.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار