شبهای فوتبالی پنجم اردیبهشت؛

مقایسه علی کریمی و لیونل مسی

برانکو ایوانکوویچ در برنامه شب گذشته شبهای فوتبالی علی کریمی و لیونل مسی را در یک سطح دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان برنامه امشب شبهای فوتبالی با حضور یک میهمان ویژه آغاز شد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس، از ابتدا میهمان برنامه بود.
ایوانکوویچ در آغاز در مقایسه فوتبال ایران با سال ۲۰۰۶ گفت: در آن زمان بهترین بازیکنان فوتبال ایران لژیونر بودند اما در حال حاضر بازیکنان ایرانی اکثرا در داخل کشور توپ می زنند. البته کیفیت لیگ برتر هم بسیار بهتر شده است. لیگ ایران به مراتب از لیگ های کشور های حاشیه خلیج فارس قوی تر است.
برانکو در ادامه در خصوص قهرمانی با تیم امید ایران در بازی های آسیایی سال ۲۰۰۲ گفت: کاملا همه چیز را در خاطر دارم. در آن زمان کره جنوبی پس از کسب مقام چهارم جام جهانی و ژاپن هم با قدرت بسیار حاضر شده بود. ما هم علی دایی را به علت فوت پدرش از دست دادیم و با شرایطی سخت، مقام قهرمانی را به دست آوردیم.
برانکو درباره گل های زده فراوان توسط تیم هایش علی رغم انتقادهای صورت گرفته افزود: در فوتبال آمارهایی هست که مسائل را روشن می کند. ما در بوسان و ال جی کاپ قهرمان شدیم، در جام ملت ها بدون باخت سوم شدیم، و با خیالی آسوده به جام جهانی صعود کردیم. در آن زمان ۸۰ درصد بازی ها را بردیم.
پس از ایران، من به دیناموزاگرب رفتم در سال اول هم در لیگ و هم جام حذفی قهرمان شدیم. در سال دوم با ۱۴ امتیاز اختلاف صدرنشین بودیم که به دلیل برخی اختلافات من از تیم جدا شدم. رکورد بردهای پیاپی در دنیا متعلق به بنفیکا با ۲۹ برد است و پس از آن، دیناموزاگرب در زمان مربیگری من با ۲۸ پیروزی دوم است.
پس از کرواسی به چین رفتم و در آنجا بدون حتی یک ملی پوش، با اختلاف ۱۳ امتیاز قهرمان شدیم.
درباره جام جهانی ما با مشکلات زیادی مثل مصدومیت علی کریمی و مهدوی کیا روبرو شدیم. البته در مقابل مکزیک خوب کار کردیم و بازی با آن تیم پرتغال با آن همه ستاره کار بسیار مشکلی بود. در مجموع بد کار نکردیم.
سوال پیامکی:
مهم ترین دلیل موفقیت برانکو در پرسپولیس؟
۱) شناخت لازم از فوتبال ایران
۲) دانش فنی مناسب
۳) استفاده بهینه از علم روانشناسی در فوتبال 
۴) حمایت باشگاه از سرمربی تیم


در پرسپولیس شروع سختی داشتیم. یک روز قبل از شروع تمرینات من تازه یا آقای طاهری آشنا شدم. ما نه پول داشتیم و نه بازیکن. به صورتی که ۳ هفته با ۷ بازیکن تمرین کردیم.
فوت هادی نوروزی هم اتفاق بزرگ و تلخی بود. در ابتدای لیگ با مشکلات داوری دست و پنجه نرم کردیم و هواداران به خوبی متوجه این موضوع شدند. دکتر طاهری در شرایطی بسیار سخت تیم را مدیریت کرد و من از ایشان سپاسگزارم. نتیجه فعلی ما، حاصل کار یک تیم اعم از مدیریت، بازیکنان، کادرفنی، هواداران و اسپانسر ماست.
ثبات مالی قدم نخست موفقیت یک تیم است. سال قبل ما هشتم شدیم ولی در ابتدای فصل هدفمان را بر مبنای تشکیل تیم و تثبیت موقعیت مالی و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا معین کردیم البته اهداف ما حد و مرز ندارند.
علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس در تماسی تلفنی گفت: فکر می کنم هرچه بیشتر به کار مشغول باشیم، بهتر است و نیازی به مصاحبه هر روز وجود ندارد. 
وی درباره جایگاه فعلی پرسپولیس گفت: ما شناخت خوبی از شخصیت و کارنامه درخشان آقای برانکو داشتیم. از دست دادن هادی نوروزی و مشکلات داوری ابتدای فصل اذیتمان کرد اما با کمک همه عناصر باشگاه به روزهای خوبی رسیدیم.
طاهری در خصوص تمدید قرارداد برانکو افزود: چند ماه قبل از آقای برانکو قول گرفتم که ۲ سال آینده در مرحله نهایی جام باشگاه های جهان حاضر باشیم. بنابراین قرارداد ایشان حداقل دوساله است. از طرفی ما برنامه های بلند مدتی داریم که آن را فدای مسائل کوچک نمی کنیم. ما نگاه باشگاه مدارانه ای داریم و باید پایه های اساسی باشگاه را درست و محکم بنا کنیم. 
در ادامه برانکو به هواداران پرسپولیس اشاره کرد: ما بهترین هواداران دنیا را داریم، کسانی که همه زندگی شان پرسپولیس است.
قهرمانی در این فصل کار ساده ای نخواهد بود اما همه چیز در اختیار خودمان خواهد بود.
برانکو در خصوص پیشرفت چشمگیر جوانان این فصل پرسپولیس گفت:
ما کیفیت را در آنها شناختیم اما همه اینها اگر کار زیادی انجام نشود، بی فایده است. ما بیشتر از سایر تیم ها کار کردیم و بچه های ما کاملا استحقاق چنین موقعیتی را دارند. طبیعی است که ما مدام اهداف بزرگتری را نشانه می گیریم. در ابتدا قهرمانی ایران، سپس موفقیت و قهرمانی در آسیا را می خواهیم.
من شخصا خیلی درگیر رکوردها نمی شوم اما تلاش می کنیم بازی های بیشتری را بدون شکست و البته با گل های زده زیاد پشت سر بگذاریم.
برانکو درباره دربی گفت: بازی قبلی ۱-۱ شد و حالا این بار ۴-۲.
حتی از کشور کرواسی برای فیلم برداری این بازی آمده بودند. خبرنگاران خارجی باور نمی کردند که هواداران دو تیم در یک چادر خوابیدند. فوتبال ایران باید قدر چنین بازی مهم و پربیننده ای را بداند.
دربی بازی خاصی است. بازیکنان خودشان انگیزه بسیار بالایی برای آن دارند. ما تیم را آماده می کنیم اما جزئیات در دربی تعیین کننده است. هیجان این بازی هم بسیار موثر است.
وقتی ما ۳ بر صفر جلو بودیم، بلافاصله استقلال گل زد و پس از آن موقعیت داشت تا یک گل دیگر بزند. اگر چنین اتفاقی می افتاد، بازی به هم می ریخت.

در ادامه بخش بررسی آماری کارنامه برانکو در تیم های سابق و همچنین پرسپولیس این فصل به نمایش درآمد.

درباره بیوگرافی برانکو باید گفت که او در واراژنی کرواسی به دنیا آمده است و ۱۳ فصل به عنوان پلی میکر و شماره ۱۰ تیم وارتکس سابقه بازی دارد.

برانکو درباره دادکان: بیش از ۵ سال با هم کار کردیم. همکاری بسیار عالی داشتیم، او همه چیز را می داند.هم استاد دانشگاه است و هم مدیر موفقی است.

من همیشه تکرار می کنم که ایران کشور دوم من است. حضورم در فوتبال ایران برایم پر ارزش است. در اینجا یک فضای فوتلالی فوق العاده وجود دارد که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی افزود: بلاژویچ یکی از بزرگترین مربیان جهان است و ایران خوش شانس بوده که چیرو که در آن زمان بهترین مربی سال جهان بود، به این کشور آمد.

برانکو درباره از دست رفتن پنالتی ها گفت: این اتفاق عجیبی است. از یک جایی شروع شد و منجر به نوعی عدم اعتماد به نفس شد. پس از مرحوم نوروزی، تصمیم بر این شد که طارمی پنالتی زن اول باشد اما با یک بار شکست در این زمینه، اعتماد به نفس او کم شد.
سپس بنگر را به عنوان نفر اول انتخاب کردیم.
وی درباره تمدید طارمی اظهار داشت: من دوست دارم تمدید کند، تا اینجا ۱۶ گل زده و تا پایان هم انتظار داریم گلزنی کند. فکر می کنم سال بعد، زمان معرفی کامل طارمی به دنیا باشد.

وی درباره اینکه کدام بازی اخیر تیمش سخت تر بوده گفت: دربی سخت تر است اما بازیکنان من در اهواز استحکام فوق العاده خود را نشان دادند. از بازیکنان استقلال اهواز تشکر می کنم که برای کمک به ما همه کار کردند.
برانکو در خصوص ۳ حریف پایانی در لیگ گفت: گسترش یک تیم عالی دارد و بازی رفت ما با آنها یخت ترین بازی فصلمان بود. یک بازی سخت هم با نفت داریم که آنها هم به برد نیاز دارند.

چند سوال کوتاه از برانکو:
بهترین بازیکن ایرانی که با او کار کردید؟
از همه عذر می خواهم، اما بزرگترین استعداد علی کریمی بود. استعداد او با لیونل مسی برابر است.

خاطره انگیز ترین بازی که با تیم ایران داشتید؟
اول، بازی ۴-۳ با کره جنوبی که بهترین بازی تاریخ جام ملت ها بود.
دوم، برد ۲-۱ مقابل ژاپن.

عامل بازگشت شما به ایران پس از ۹ سال؟
اول، بزرگی باشگاه پرسپولیس مرا متقاعد کرد. من جاهای بزرگی کار کرده بودم و خیلی ها به من می گفتند به پرسپولیس نیا. اما فضای حاکم بر فوتبال ایران و خاطرات شیرینی که از قبل داشتم، تاثیر زیادی داشت.

نظر شما راجع به کی روش؟
مربی منچستر و رئال و تیم پرتغال بوده و همه استاندارد های جهانی را دارد. او دانش وتجربه لازم برای موفق شدن در ایران را دارد.

پس از صحبت های برانکو، خلاصه بازی ذوب آهن - صبا پخش شد.
دومین میهمان برنامه، هومن افاضلی بود.
افاضلی پس از بیان خاطرات شیرین زمان همکاری با برانکو در تیم ملی، به تحلیل بازی های امروز لیگ برتر پرداخت.

وی درباره نمایندگان آسیایی کشورمان افزود: رفت و آمد های خارجی انرژی و تمرکز این تیم ها را کم کرده است. 

کنفرانس ذوب آهن - صبا:
دایی: در اکثر دقایق حاکم میدان بودیم ولی توپ ها را تبدیل به گل نکردیم. مساوی به درد هیچ تیمی نمی خورد. ذوب آهن به راحتی در آسیا صعود می کند.
گل محمدی: هر دو تیم برای برد آمده بودند. ما می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. در نیمه اول خیلی خوب بودیم. خستگی بازیکنان در دقایق پایانی به وضوح قابل مشاهده بود.

منصوریان: هنوز فرصت برای ما باقی است تا سهمیه آسیا را کسب کنیم. مقابل پرسپولیس اول برای آبروی خودمان بازی می کنیم.
ما شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و هیچ کس فکر نمی کرد ما در جمع برترین های نیم فصل دوم باشیم. در حال حاضر صحبت کردن از شرایط نفت زیبنده این باشگاه نیست.
در تیم ما بزرگتر هایی هستند که دست به دست جوان ها داده اند و مقابل مشکلات ایستادگی می کنند.
ما در انتهای سال ۹۴ با کادر فنی جلسه ای گذاشتیم و پس از آن نحوه تمرینات تیم را عوض کردیم که این امر اثرات مثبتش را در نتایج ما نشان داد.

خلاصه بازی سیاه جامگان - تراکتورسازی پخش شد.

کنفرانس سیاه جامگان - تراکتور:
قلعه نویی: به تیم حریف تبریک می گویم. ما به اشتباهات فردی خودمان باختیم. تیم ما از بازی الهلال خسته بود.
کاظمی: این برد متعلق به هواداران مشهدی است. بازی مقابل تراکتور یکی از سخت ترین بازی های ممکن است.

کارشناسی داوری با حضور داوود رفعتی:
گسترش - استقلال خوزستان:
دو صحنه مشکوک به پنالتی به درستی تمارض تشخیص داده شد.

راه آهن - پدیده:
پنالتی راه آهن و اخراج مدافع پدیده به درستی اعلام شد.
گل سوم راه آهن آفساید بود.

سیاه جامگان - تراکتور:
پنالتی تراکتور صحیح بود.
پنالتی عجیبی هم که برای سیاه جامگان اعلام شد، درست بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
توام میخوای خودتو تو دل پرسپولیسیا جا کنی.عیب نداره.ولی بدون داری کیو با کی مقایسه میکنی.
آخرین اخبار