نقش کلیدی دانشکده بهداشت در تربیت مدیران سلامت

دانشکده بهداشت در جهت اهداف توسعه پایدار سلامت کشور نقش کلیدی در تربیت مدیران سلامت جامعه دارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر ایرج حریرچی در پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به زحمات پیشکسوتان علم بهداشت در کشور اظهار داشت: 34 سال پیش زمانی که من وارد این دانشکده شدم با استادانی چون ندیمی و ملک افضلی آشنا شدم که هم اکنون این اساتید مدیران سلامت کشور بوده  و برای آینده و سلامت تک تک مردم فکر می‌کنند. 

وی بیان کرد: دانشکده بهداشت به فکر سلامت جامعه و مردم بوده که در عصر بیماری های غیر واگیر نقشی کلیدی را ایفا می‌کند و این برای من قابل افتخار است. 

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشکده بهداشت در جهت کمک به مردم و دست یابی به اهداف اولیه سلامت در کشور تاسیس شد، افزود: مدیران آینده نظام سلامت در این دانشکده تربیت می‌شوند و این عزیزان نقش کلیدی  در جهت رشد سلامت روحی و جسمی مردم جامعه‌ دارند. 

وی گفت: ما چه پول داشته باشیم یا کمبود بودجه جز به حفظ دستاوردهای حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها چاره ای نداریم و شجاعت دولت تدبیر و امید در این بود که در اوج تحریم اقدام به دستیابی به پوشش همگانی سلامت در جامعه کرد. 

در ادامه این مراسم دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: باید از سرمایه‌های کشورمان به ویژه سرمایه های انسانی و علمی در جهت سلامت و توسعه پایدار استفاده بهینه کرد. زیرا آنچه که مسلم است توسعه پایدار سلامت در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد مگر این کار مبتنی بر انسان سالم و عالم باشد. 

وی بیان کرد: این همایش در راستای همین طراحی شده است و من از شما بابت ارتقای سلامت مردم ایران پیشگیری، تشخیص و برنامه‌های طراحی شده در این حوزه تشکر و قدردانی می‌کنم. و دانشکده بهداشت در زمینه اهداف توسعه سلامت پایدار نقشی بی‌بدیل ایفا کرده است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه استقرار و توسعه شبکه بهداشت نیازمند تربیت افراد سالم است، افزود: ما در حوزه سلامت شاهد دستاوردهای بسیاری بودیم و امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران و کودکان و پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر از نتایج درخشان دانشکده بهداشت است. 

تشکیل 25 میلیون پرونده الکترونیکی سلامت 
سیاری ابراز داشت: در سالیان قبل روزی نبود که در بیمارستان‌های کشور به خاطر بیماری های سرخک و اسهال نوزادی فوت نکند اما به لطف پیشکسوتان دانشکده بهداشت همه این بیماریها کنترل شده و حتی خدمات این عزیزان در بیرون از مرزهای کشور ما ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: یکی از مسائل ارزشمند در این است که ما فرصت بسیار خوبی در زمینه همکاری با متخصصین خارجی انجام داده ایم تا سلامت جامعه و کشور با مشارکت مردم و همکاری بین بخش های مختلف سلامت و مسئولین افزایش یابد. 

سیاری در پایان گفت: امروز برای 25 میلیون نفر ایرانی پرونده‌ الکترونیکی سلامت تشکیل شده و این شبکه در حال توسعه است. 

این خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار