دغدغه محیط‌زیست جهانی شد؛

رویه جهانی برای کاهش سوخت‌های فسیلی

رئیس کمیسیون بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران گفت: آسایش و رفاه ساکنان زمین در گروه محیط‌زیست سالم است که به همین منظور توافقی تاریخی بین 171 کشور در سازمان انجام پذیرفت.

علیرضا رجایی رئیس مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توافق‌نامه 171 کشور جهان برای مقابله با گرمایش زمین اظهار داشت: دیروز (جمعه) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از مردم ایران، توافق‌نامه بین‌‌المللی مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس را که در تاریخ 21 آذر سال 1394 با حضور و توافق 196 کشور جهان با هدف جلوگیری از افزایش دمای کره زمین به بیش از 2 درجه به امضا رسیده بود، در مقر سازمان ملل با تایید و ثبت خود نهایی کرد.

وی با بیان این‌که امضای 171 کشور برای جلوگیری از گرمایش زمین بعد از کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق رویاها، رکورد جدیدی برای مشارکت جهان در اجرای کاهش سوخت فسیلی و اقتصاد کم کربن است، گفت: اگر بتوانیم به خوبی ایفای نقش کنیم، مطمئنا در بحث انتقال فناوری، تکنولوژی و کاهش آلاینده‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی تا سال 2030 موفق خواهیم بود.

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجارب کشورها، محدود کردن تردد ماشین‌‌های مشخصی به ویژه در مراکز پرجمعیت کلان‌شهرها، افزایش وسائل نقلیه با سوخت‌های پاک می‌توان از گرمایش زمین جلوگیری کرد.

رجایی افزود: با ورود مردم و آگاهی آن‌ها از تشدید ریزگردها، تخریب لایه اوزون، کم‌آبی و تغییرات اقلیم، دولت‌ها را به جای خشونت و جنگ به سمت و سویی حرکت می‌دهد که محیط‌زیست حداقل آسیب‌ را متحمل شود.

وی تاکید کرد: با توافق انجام شده و تایید کشورها در سازمان ملل در جهت مقابله با تغییرات آب‌وهوایی امکان بهره‌وری از ظرفیت و امکانات ساکنان سرتاسر جهان برای بهبود محیط‍‌زیست شروع شده و قطعا رفاه اجتماعی و آسایش مردم در گروه محیط سالم خلاصه شده و به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.