آبادان؛

پیشرفت‌های اجرای طرح توسعه در ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خرمشهر

طرح توسعه در ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرمشهر اجرامی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: پنج هزار و ۱۰۰ هکتار از مجموع ۱۰ هزار هکتار اختصاص یافته به طرح توسعه کشاورزی این استان در خرمشهر در دست اقدام هستند.
 محمد مطرودی افزود: شرکت جهاد نصر فارس و شرکت فراز صنعت، مسئول اجرای طرح رهبری در خرمشهر هستند که جهاد نصر متولی سه هزار و ۱۰۰ متر و شرکت فراز صنعت نیز مسئولیت اجرای این طرح در مساحتی دو هزار هکتاری را دارد.
وی به پیشرفت‌های اجرای این طرح در خرمشهر اشاره و گفت: طرح پیشرفت‌های خوبی داشته که از دو هزار هکتار، ۸۰۰ هکتار آماده آبشویی و تحویل به کشاورزان است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: از سه هزار هکتاری که به جهاد نصر سپرده شده است و محدوده شلمچه را شامل می‌شود، نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ هکتار آزاد شده که کار در بیش از ۴۰۰ هکتار در حال اجرا است.
 مطرودی گفت: تسطیح، ایجاد زهکش‌های روباز و زیر زمینی و آماده تحویل شدن این زمین‌ها برای کشت نخیلات و میانه کاری از اهداف اجرای طرح مقام معظم رهبری در خرمشهر است.
 وی با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به زمین‌های زراعی مسیر شلمچه در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر کانال‌هایی از اروند برای آبیاری وجود دارد که با توجه به افت کیفیت آب اروند، در آینده اقدام به پمپاژ آب از کارون می‌شود.
 انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، طرح ، پیشرفت ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.