آبادان؛

مشکلات اجرای طرح رهبری در شلمچه

جلب رضایت روستاییان پیش شرط اجرای طرح توسعه در ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرمشهراست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: جلب رضایت کشاورزان شرطی اساسی است اما اکثر کشاورزان یا در منطقه حضور ندارند و یا تعدد ورثه مالک پیشین و اختلاف نظرهای آن‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
مطرودی افزود: از بین رفتن مرز زمین‌ها پس از جنگ تحمیلی و همچنین بحث دژ مرزی که ۲۰۰ متر را در برگرفته و این زمین‌ها که در گذشته تا اروند امتداد داشتند را محدود کرده است، از مشکلات اجرای این طرح است.
 وی گفت: پس از هماهنگی‌هایی که با کشاورزان به عمل می‌آید، قراردادی منعقد می‌شود که طبق قرارداد زمین‌ها به مدت مشخصی تحویل شرکت‌های مجری می‌شوند و شرکت‌های مجری ملزم به پایان کار در مدت زمانی تعیین شده، هستند.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه از روستائیان انتظار همکاری و در اختیار قرار دادن زمین‌ها را داریم، افزود: طرح مقام معظم رهبری ۲۵ ماهه تعریف شده است که در خرمشهر این طرح از سال ۹۴ آغاز شده و باید تلاش شود تا پیش از این مدت پایان یابد.
 مطرودی ایجاد تشکل توسط مالکان زمین‌ها در کوتاه‌ترین زمان را خواستار شد و گفت: ایجاد تشکل برای داشتن مدیریت واحد در مورد بحث‌هایی همچون آبیاری و دستگاه‌های پمپاژ را می‌طلبد و این تشکل‌ها باید مدیریت طرح را بر عهده گیرند.
 انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، طرح ، اجرا ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.