ساری،

تب یک روی نازیبای شالیزار

بیماری تب شالیزار واکسن ندارد و شالیکاران در هنگام رفتن به شالیزار نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران با بیان اینکه تب شالیزار یکی از بیماری‌های عفونی و باکتریایی مشترک میان انسان و دام است، گفت: بیماری تب شالیزار واکسن ندارد وبهترین راه درمان با استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک است.

محمدرضا پارسایی افزود: علائم بیماری تب شالیزار تب، سردرد، درد استخوان، لرز و علائم گوارشی است و درصد کمی یرقان ایجاد کند که می‌تواند خطرناک باشد.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان هنگام کار کردن در مزارع برنج برای پوشش دست‌ها از دستکش و پا از چکمه استفاده کنند، گفت: این افراد باید مراقب باشند هنگام کار کردن دچار خراشیدگی نشوند و در صورت خراش حتماً شست‌وشو و پانسمان کرده و روی آن پوششی قرار دهند تا آب نفوذ نکند و سپس وارد مزرعه شوند.

وی با بیان اینکه افراد به هیچ عنوان از آب کنار مزرعه حتی هنگام تشنگی زیاد میل نکنند، افزود: در صورت شست‌وشوی دست و صورت مراقب باشند که آب وارد مخاط بدن آنان نشود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران گفت: عامل بیماری در ادرار حیوانات جوندگان اسب، گاو و موش وجود دارد و ممکن است افرادی که در شالیزار کار می‌کنند از طریق مخاط و یا پوست زخمی ویروس وارد بدن‌شان شده و مبتلا شوند.

پارسایی افزود: همچنین کارگرانی که در معدن کار می‌کنند از طریق آلودگی، صیادان و افرادی که در برکه‌ها و آب‌های آزاد شنا می‌کنند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

وی گفت: افرادی که دارای زخم در پا هستند حتماً هنگام ورود به شالیزار از پوشش استفاده کرده یا پس از بهبودی وارد شالیزار شوند.

تعداد مبتلایان بیماری تب‌شالیزار در مازندران در سال 90، 32 مورد، در سال 91، 15 مورد و در سال 92 بیش از 31 مورد بوده ‌است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، تب ، شالیزار ، بهداشتی ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار