اصفهان؛

ویژه برنامه اصفهانی‌ام برگزار می شود

مديرعامل سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري اصفهان گفت: به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، ويژه برنامه «اصفهاني‌ام» به مدت 5 شب در ضلع جنوبي پل خواجو برگزار می‌شود.

به گزارش خبر نگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علي‌اكبر بقايي در نشست خبري هفته نكوداشت اصفهان با اشاره به اينكه در اين هفته برنامه‌هاي شاخص و خلاقانه‌اي براي عموم مردم اصفهان اجرايي خواهد شد، اظهار كرد: بايد توجه داشت كه سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري اصفهان بحث «فرهنگ+6» را در سال 95 در دستور كار دارد كه بخش اول اين برنامه در قالب برنامه هفته نكوداشت اصفهان اجرايي مي‌شود.

وي برگزاري ويژه برنامه «اصفهاني‌ام» به مدت پنج شب در ضلع جنوبي پل خواجو را از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي اين هفته عنوان كرد و افزود: برگزاري برنامه موسيقي با حضور محمد اصفهاني و مسابقه خانوادگي بخش‌هاي اصلي اين جشن است كه نمونه موفق آن را نيز در جشن بزرگ ايرانيان در دهه فجر تجربه كرده‌ايم.

مديرعامل سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري اصفهان همچنين از برگزاري مسابقه «اصفهاني‌ام» در قالب پخش تيزر معرفي سه اثر تاريخي و دو هنرمند در شبكه‌هاي اجتماعي و شبكه‌هاي سراسري خبر داد و افزود: اين مسابقه به منظور ارزيابي ميزان حس تعلق شهروندان اصفهاني نسبت به اصفهان و ميزان شناخت اين شهر برگزار مي‌شود.

وي برگزاري اركستر سمفونيک اصفهان را از ديگر برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان اعلام كرد و گفت: سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان در نظر دارد در سال جاري بسته توليدات فاخر خود را در پنج حوزه داشته باشد كه يكي از آنها موسيقي است و به دنبال آن قرار است كه امسال اركستر سمفونيک اصفهان در جشنواره فجر بدرخشد و براي نخستین بار اين گروه با حضور استاد حسام‌الدين سراج در سالن كوثر اصفهان اجرا خواهد داشت.

بقايي در ادامه اجراي برنامه‌هاي تئاتر خياباني با موضوعات خاص اصفهان و همچنين موضوع اصفهان را از برنامه‌هاي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان در هفته نكوداشت اصفهان اعلام و بيان كرد: رونمايي از توليدات فرهنگي سازمان فرهنگي تفريحي نيز در هفته نكوداشت اصفهان انجام خواهد شد.

وي تصريح كرد: كتاب‌هاي جشنواره «گنبدهاي فيروزه‌اي»، نخستین جشنواره عكس شيخ‌بهايي، هنر تهذيب،‌ استفاده از نگارگري، استفاده از رنگ در منظر نقش جهان، نور در مساجد تاريخي، خانه‌هاي تاريخي، گل و مرغ، هنر جلدسازي سنتي ايران، مادي‌هاي اصفهان و سحوري اصفهان در اين هفته رونمايي خواهد شد.

مديرعامل سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري اصفهان همچنين به برگزاري شب شعر قلسمتان اشاره و ابراز كرد: همچنين كارگاه نقاشي خط در كنار معرفي هنرمندان در ميادين اصلي شهر و همچنين روبروي دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

وي برگزاري نشست تخصصي هنر در گفتمان شهري را نيز از ديگر برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان اعلام كرد و افزود: اين نشست در موزه هنرهاي معاصر و موزه علي‌قلي‌آقا برگزار مي‌شود.

بقايي نمايشگاه آثار هنرهاي تجسمي و دستي اصفهان را از ديگر برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان عنوان كرد و بيان داشت: همچنين نمايشگاه چيدمان و ويدئو آرت و نمايشگاه هنرهاي تجسمي با موضوع باغ‌هاي ايراني برگزار مي‌شود. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.