ساری،

هدایت تحصیلی 40 هزار دانش آموز

40 هزار دانش آموز پایه نهم امسال برای رفتن به پایه دهم هدایت تحصیلی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدایت تحصیلی 40 هزار دانش آموز مازندرانی امسال در علوم پایه در دو رشته علوم ریاضی و علوم تجربی انجام می شود.

نظری با بیان اینکه 55 درصد دانش آموزان مازندرانی امسال به شاخه نظری در رشته های انسانی، ریاضی، تجربی، ادبیات علوم انسانی و معارف اسلامی هدایت شدند، افزود: 45 درصد دانش آموزان نیز در شاخه فنی و مهارتی در دو رشته هنرستان فنی و حرفه ای و هنرستان کار و دانش انتخاب رشته دارند.

وی گفت: سبک هدایت تحصیلی امسال تغییر کرده و بر اساس آخرین دستورالعمل، پس از امتحانات خرداد برای انتخاب رشته دانش آموزان باید اقدام شود.

معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر حذف دوره پیش دانشگاهی تا دو سال آینده، افزود: دانش آموزان پس از پایان دوره دهم، در پایه های یازدهم و دوازدهم ادامه تحصیل خواهند داد.

نظری گفت: همه کتاب های درسی پایه دهم تغییر در سال تحصیلی پیش رو خواهد کرد و بهتر است دانش آموزان برنامه ریزی در زمینه کلاس های تقویتی برای تابستان خود نداشته باشند.

وی افزود: با تغییر همه کتاب های آموزشی در پایه دهم تحصیلی در سال تحصیلی 95-96 ، دوره های آموزشی برای دبیران تیر امسال آغاز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.