سیستان وبلوچستان؛

پیشگامی شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در زمینه‌های فرهنگی

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ضمن مطلوب ارزیابی کردن برنامه‌های شوراهای حل اختلاف استان گفت: شوراهای حل اختلاف استان در زمینه‌های فرهنگی پیشگام است که امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم جشن بزرگ ولادت با سعادت امام علی (ع) و روز پدر در کانون بسیج شهید عالی شهرستان زاهدان که به همت اداره فرهنگی شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن تبریک ماه پر خیر و برکت رجب به ایراد سخنرانی در خصوص شأن و عظمت، جایگاه امیرالمومنین (ع) و فضیلت حبّ و دوستی امام علی (ع) مطالبی را بیان کردند.

وی به ویژگی‌های حضرت علی (ع) از زبان نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حب علی (ع) و بغض علی(ع) را معیار اعلام کرده‌اند و هر کس امام علی(ع) را دوست بدارد مومن است و هر کس دوست ندارد منافق است و در واقع حق و امام علی از هم جدا شدنی نیستند.

وی افزود: تکلیف همه ما این است مانند حضرت امام علی (ع) محور اقدام و عمل، حرکت و سکون و خشم و مهر ما خداوند باشد امام علی (ع ) مظهر مهر و خشم خداوند بود و کمتر کسی را در تاریخ سراغ داریم که همزمان مظهر خشم خدا و مظهر مهر الهی باشد.

رمضان  نورا هنرمند خوش  ذوق و خلاق سیستان و بلوچستان  اثر هنری خود که  عکس رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان را روی پایه جام انیمشین شهر سوخته حکاکی کرده بود  را به ایشان هدیه کرد.

گفتنی است: این هنرمند خلاق آثار فراوانی از خود به یادگار گذاشته که می‌توان گفت مهم‌ترین آن‌ها بزرگترین توپ سوزن دوزی جهان بود که در برزیل رونمایی شد، بزرگترین قرآن به ارتفاع برج میلاد، حکاکی تصاویر تمام شهداء بر روی گلبرگ‌های گل لاله، تمثال شهید عالی با طلا بر روی سیم خاردار، بزرگترین میکروفن جهان از شهدای خبرنگار، معرق کاری میکروفن و به تازگی هم جام سفال انیمیشن حکاکی تصاویر اشخاص بر روی پایه جام انیمیشن مکشوفه شهر سوخته بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار