سمنان؛

مطالبات روسای دانشگاه استان سمنان از وزیر علوم و تحقیقات

روسای دانشگاه های استان در نشستی با حضور وزیر علوم و تحقیقات، مطالبات و خواسته هایشان را بیان داشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست با روسای دانشگاه های استان که با حضور وزیر علوم و تحقیقات در دانشگاه سمنان  برگزار شد ،با بیان اینکه این دانشگاه در زمینی به وسعت 180 هکتار ، 14 دانشکده ، 305 عضو هیات علمی و بیش از 10 هزار دانشجو فعالیت می کند گفت : این دانشگاه دارای شش مجله علمی – پژوهشی چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی و دارای 146 رشته گرایش است .

وی پیگیری سامان بخشی آموزش عالی از سوی وزارت علوم را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود : توسعه بی رویه هر رشته دیگر جایی ندارد و باید بر روی رشته های کاربردی کار کرد .

بصیری رئیس دانشگاه دامغان هم در نشست با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه سلولهای بنیادی و نانو موفقیهای خوبی را تا کنون بدست آورده اظهار امیدواری کرد : به زودی بتوانیم رشته نانو فیزیک را در این دانشگاه ایجاد نمائیم.
وی کسب رتبه اول معاونت دانشجویی این دانشگاه در بین دانشگاه های متوسط کشور  و انتخاب مرکز مشاوره این دانشگاه به عنوان فعال برتر کشور را از موفقیتهای بدست آمده  این دانشگاه عنوان کرد .

بصیری با بیان اینکه 12 هزار متر مربع فضای فیزیکی در این دانشگاه در حال ساخت است که بین 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند افزود : برای تکمیل و بهره برداری از این طرحها  80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

دکتر بهادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان هم به نمایندگی از دانشگاه های آزاد استان در این نشست از تحصیل  22 هزار  دانشجو  در سطح استان خبر داد و گفت : از این تعداد دانشجو 60 درصد غیر بومی هستند .

وی اعضای هیات علمی این دانشگاه ها را هم یک هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در این دانشگاه یک به 29 است .

در این نشست همچنین اعضای هیات علمی و شرکت کنندگان حاضر سوالات خود را در بخش های مختلف مطرح و دکتر فرهادی هم به آنها پاسخ داد. 

انتهای پیام//ف 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار