«زندگی دوزخی من» روایتی تازه از یک نام آور هنر

جدیدترین آثار هنرمند پیشکسوت کشورمان، کیومرث کیاست در نگارخانه ساربان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاهی از کیومرث کیاست هنرمند پیشکسوت کشورمان با عنوان «زندگی دوزخی من» از جمعه  27فروردین در در گالری ساربان برگزار شده است.

پس از نمایش موفق آثار کیاست که سال گذشته در خانه هنرمندان برگزار و مروری بر چهار دهه فعالیت هنری وی صورت گرفت، گالری ساربان در نمایشگاه حاضر 35 تابلو از جدیدترین آثار کیومرث کیاست را که با تکنیک قلم فلزی و هاشورهای خطی اجرا شده به معرض نمایش گذاشته است.
 
کیاست که هم دوره هنرمندانی چون کامبیز درم‌بخش، اردشیر محصص، جمال بخش‌پور و ... است، فعالیت هنری خویش را از سال 1352 در مطبوعات آن دوره با نشریاتی نظیر فردوسي، نگين و كتاب جمعه به عنوان طراح و کارتونیست آغاز کرد. با آنکه عمده شهرت کیاست به شخصیت کارتونیست وی بازمی گردد اما او در این سالها به طراحی، تصویرسازی و نقاشی نیز پرداخته است. 

نمایشگاه های انفرادی کیاست در گالری‌های سیحون، نقش و تخت جمشید در دهه پنجاه و پیش از انقلاب شهرت قابل توجهی برای وی فراهم نمود، اما سالها دوری از فضای هنری پایتخت، موجب شد مجال کمتری برای ارائه آثارش در سالهای بعد از انقلاب به وجود بیاید که می توان به نمایشگاه انفرادی وی در سال 1368 در گالری شیخ، سال 1389 گالری ساربان و سال 1394 در خانه هنرمندان اشاره کرد.

کیومرث کیاست که سابقه شرکت در 90 نمایشگاه انفرادی و گروهی را در کارنامه هنری خود دارد، وی متولد سال 1327 است و از پیشگامان کاریکاتور نو در تبریز به شمار می‌رود، این هنرمند در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه و مدرس هنرستان میرک تبریز مشغول به فعالیت است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه  تا 6 اردیبهشت ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.