نام کونگ فو جایگزین ووشوی سنتی شد!

از سوی فدراسیون بین المللی ووشو عنوان مسابقات جهانی ووشو سنتی به مسابقات جهانی کونگ فو تغییر یافت.

نام کونگ فو جایگزین ووشوی سنتی شد!به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون بین المللی ووشو IWUF اعلام کرد طبق تصمیمی که در اواخر سال میلادی گذشته گرفته شده است، از سال آینده میلادی (2017) مسابقات قهرمانی جهان ووشو سنتی با تغییر نام و با عنوان مسابقات "قهرمانی کونگ فو جهان" برگذار خواهد شد!
البته این تغییر نام برای کشورهایی مثل ما که البته تعداشان هم بسیار کم است،عجیب خواهد بود.زیرا ما جزو معدود کشورهایی هستیم که هم فدراسیون ووشو داریم و هم کونگ فو !! جالب است بدانید در چین که صاحب و عنوان دار این رشته است هردوی این نام ها یکی است و یا بهتر بگوییم رشته ورزشی کونگ فو و ووشوی سنتی با هم هیچ تفاوتی ندارند.

زیرا در کشور چین حدود 300 زبان موجود است اما دو زبان مندرین و کانتونی بین مردم این کشور رواج بیشتری دارد. در شمال چین مردم به زبان مندرین که زبان رسمی این کشور است، صحبت می کنند و در این زبان هنرهای رزمی چین را ووشو می نامند.اما مردم در جنوب چین به زبان کانتونی صحبت می کنند که در این زبان به هنرهای رزمی چین، کونگ فو می گویند که در این میان ماکائو، هنگ کنگ ، تایوان هم در که در جنوب چین قرار دارند به همان زبان خود رایج در جنوب این کشور که کانتونی هست ،صحبت می کنند. 

در این میان از آنجایی که بروس لی اهل هنگ کنگ است و به زبان کانتونی صحبت می کرد به هنر رزمی چین کونگ فو می گفت وپس از وی هم در فیلم های رزمی ،هنرهای رزمی چین را با نام کونگ فو معرفی کردند.پس در واقع این دو نام یکی هستند و هیچ تفاوتی بین ووشوی سنتی و کونگ فو نیست.

بر همین اساس در اکثریت کشورهای جهان فدراسیونی به نام کونگ فو وجود ندارد و فقط فدراسیون ووشو دارند.شاید تعداد کشورهایی که هر دو فدراسیون به نام های کونگ فو ووشو را دارند ،بسیار کم است . به طور مثال افغانستان و روسیه جزو کشورهایی هستند که دارای هر دو فدراسیون هستند که البته کونگ فویی که در این دو کشور هست،بسیار با هم تفاوت دارد و افغان ها در واقع همان کونگ فوی معروف ایرانی ها که به نام (کونگ فو تو آ ) معروف است را دارند .اما روس ها همان کونگ فوی بروس لی که در واقع ووشوی سنتی چین است را دارند. 

فدراسیون های کونگ فو و ووشوی روسیه یکی شدند
در حاشیه سیزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو که آبان ماه سال گذشته در اندونزی برگزار شد .فدراسیون جهانی ووشو پس از اینکه اعلام کرد از سال آینده میلادی (2017) مسابقات قهرمانی جهان ووشو سنتی با تغییر نام و با عنوان مسابقات "قهرمانی کونگ فو جهان" برگذار خواهد شد.نامه ای به وزارت ورزش و کمیته المپیک کشورهایی که هردو فدراسیون را داشتند،مبنی بر این تغییر نام ارسال کرد .در پی این اتفاق وزارت ورزش روسیه فدراسیون کونگ فوی خود را تعطیل کرد.

در حال حاضردر بین 30 کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هر کشوری نام فدراسیون خود را یا ووشو کونگ فو نهاده و یا کونگ فو ! حتی فدراسیون اروپایی ووشو هم در سایت خودش را با نام فدراسیون ووشو و کونگ فوی اروپا معرفی کرده است.

البته این تغییرات همگی به تازگی رخ داده است و در واقع پس از اینکه نام کونگ فو در اساسنامه فدراسیون جهانی ووشو در نشست هیئت رئیسه جهانی ووشو که در حاشیه سیزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو که آبان ماه سال گذشته در اندونزی برگزار شد، اضافه شد و همچنین اتخاذ تصمیم برای جایگزینی نام مسابقات قهرمانی کونگ فو جهان به جای مسابقات قهرمانی جهان ووشو سنتی ،این تغییرات در بسیاری از کشور ها رخ داد و نام فدراسیون های ووشو به نام ووشو کونگ فو تغییر یافت.

حال باید دید در کشور ما که هم فدراسیون ووشو و هم فدراسیونی به نام کونگ فو توآ داریم چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا از آبان ماه سال گذشته تاکنون نامه فدراسیون جهانی ووشو به وزارت ورزش و جوانان ایران و کمیته ملی المپیک نرسیده است؟

(طیبه خزاعلی)
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
آخه برای چی
آخرین اخبار