بندرعباس؛

تعیین ۱۴۳ مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در هرمزگان

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ۱۴۳ مسجد در هرمزگان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ حجت الاسلام زندوی در دومین نشست ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۴ هزار نفر در هرمزگان معتکف شوند.

وی با اشاره به کمبود فضا برای اعتکاف در استان افزود: سال گذشته ۱۳۸ باب مسجد برای این مراسم معنوی به کار گرفته شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که ۸۱ درصدی از معتکفان را جوانان تشکیل  دادند.

حجت الاسلام زندوی با اشاره به حضور ۷۵ درصدی بانوان در این مراسم گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر بانوی هرمزگانی معتکف شدند.

وی با تاکید بر افزایش ۱۰ درصدی تعداد مبلغان و قاریان برای اجرای مراسم اعتکاف امسال در استان افزود: پارسال ۱۵۵ مبلغ زن و مرد و ۵۴ قاری و۱۳۰ مداح در اجرای مراسم معنوی اعتکاف فعالیت کردند.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: حداکثر هزینه اسکان معتکفان در مساجد برای اعتکاف ۴۵ هزار تومان است.

گفتنی است مراسم اعتکاف امسال ۲ تا ۴ اردیبهشت در مساجد تعیین شده استان برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این نشست با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان گفت: این مراسم پر فیض نقش مهمی در شخصیت سازی انسان دارد.

آیت الله نعیم آبادی ضمن تبریک ولادت امام علی (ع) و تاکید بر شناخت شخصیت والای آن حضرت گفت: ایام اعتکاف بهترین زمان برای اصلاح و خودسازی است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.