بندرعباس ؛

هرمزگان مجری اقتصاد مقاومتی

هرمزگان جزء ۵ استان پایلوت برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی از نظر درآمد و هزینه تعیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ؛ استاندار هرمزگان در نخستین نشست اقتصاد مقاومتی گفت: قرارگاه و کار گروه اقتصاد مقاومتی در تمام شهرستان ها ایجاد می شود.

جاسم جادری با اشاره به ارزیابی عملکرد استانداران و فرمانداران بر اساس اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی افزود: هرمزگان با ظرفیت های مناسب از جمله سواحل خلیج فارس و دریای عمان ، ۱۴ جزیره و مناطق ویژه اقتصادی می تواند برنامه های دریا محور را در اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرا کند.

وی گفت: توسعه صادرات غیرنفتی، واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی، رفع موانع تولید در استان ها و استفاده از ظرفیت های منطقه ای و استانی از مهمترین فعالیت ها در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندارهرمزگان؛ شناسایی طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی، شناسایی سرمایه گذاران واجد صلاحیت، شناسایی بسته های قابل ارائه به سرمایه گذاران و تشکیل کارگروه ها برای واگذاری به سرمایه گذاران از دیگر برنامه ها تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

جادری با تاکید بر تعیین ۱۲ برنامه ملی با ۶۰ طرح برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: دستگاه های اجرایی باید متولی این برنامه ها را مشخص کنند و همه برنامه های باید براساس برنامه های ۱۲گانه اقتصاد مقاومتی انجام شود.

وی وزارت جهادکشاورزی را از مهمترین وزارت خانه های پیشگام در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این وزارت خانه توانسته است با تولید ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم گام اساسی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.

استاندار هرمزگان خواستار استفاده از همه ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای راه اندازی بنگاه های تولیدی غیرفعال، نیمه فعال و طرح های نیمه تمام ، شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.