بندرعباس؛

تمدید کارت الکترونیکی مرزی مرزنشینان

کارت الکترونیکی مبادلادت مرزی مرزنشینان هرمزگانی تا ۳۰ مرداد تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: زمان نام نویسی برای دریافت کارت مبادلات مرزی دی و بهمن هر سال است.
 
محمد عباسی افزود: اکنون برای ۲۲۸ هزار و ۱۴۰ نفر کارت صادر شده است.
وی گفت:با استقرار سامانه مدیریت یکپارچه مرزنشینان در استان ها تا ۶ ماه نخست امسال تمام امور مرزنشینان مانند صدور کارت مبادلات مرزی ،صادرات و واردات و اظهار نامه های الکترونیکی در استان انجام می شود.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: اکنون از ۵۳ تعاونی مرزنشینان استان ۲۷ تعاونی فعال و بقیه به دلیل مشکلات مالیاتی و سرمایه ای غیر فعال هستند.
عباسی گفت: برای برخورداری همه مرزنشینان از مزایای قانونی مرزنشینی امسال مصوب شد مرزنشینان ۱۶۰ دلار کالاهای خوراکی و غیر خوراکی وارد کنند .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: مرزنشینان برای واردات مواد خوراکی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد معافیت گمرکی و مواد غیر خوراکی تا ۵۰ درصد معافیت بر اساس شرایط منطقه ای برخوردار می شوند.
عباسی گفت: ارزش صادرات کالا از تعاونی های مرزنشینان پارسال ،۲۴ میلیون دلار بود که ۸۰ درصد بیشتر از سال قبل از ۹۳ بوده است.
وی افزود:کالاهای صادر شده محصولات غذایی، کشاورزی، مواد معدنی و کالاهای فلزی در شهرهای مرزی هرمزگان بوده که به کشورهای امارات متحده عربی ،عمان ،روسیه ،هند و چین صادر شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت:در این مدت ۱۸۹ میلیون دلار کالای اساسی از تعاونی های مرزنشینان هم وارد کشور کردندکه ۱۲۰ درصد افزایش داشت.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.