هلاکت 34 فرد مسلح در ایالت بلوچستان پاکستان

منابع محلی پاکستان اعلام کردند نیروهای امنیتی دست کم 34 تن از شبه نظامیان مسلح وابسته به گروه موسوم به « ارتش متحد بلوچستان پاکستان » را در این ایالت آشوب زده جنوب غرب پاکستان به هلاکت رسیدند .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از  رویترز، "سرفراز احمد بکتی،" وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان روز شنبه در کنفرانس خبری گفت عملیات نظامی نیروهای امنیتی علیه مواضع عناصر مسلح از سه روز پیش در منطقه قلات در 200 کیلومتری جنوب شهر کویته آغاز شد و امروز به پایان رسید و دست کم 34 تن از اعضای این گروه در حمله ارتش پاکستان کشته شدند .

احمد بکتی افزود: نیروهای امنیتی در این عملیات با انهدام تعدادی از مواضع و مخفیگاه‌های عناصر مسلح ، مقادیر زیادی سلاح و مهمات را کشف و ضبط کردند .

این مسئول محلی ایالت بلوچستان پاکستان تاکید کرد "عبد النبی بانجولزای" از سرکرده‌های مهم گروه مسلح ارتش متحد بلوچستان در حملات نیروهای امنیتی پاکستان کشته شد .

با از سرگیری حملات گروههای مسلح شورشی در ایالت بلوچستان پاکستان از 10 سال پیش ،حملات مسلحانه و اقدامات خشونت آمیز در این ایالت افزایش یافته است .

بکتی افزود عناصر مسلحی که در عملیات ارتش در منطقه قلات کشته شدند از جمله کسانی بودند که در حمله به یک قاضی منطقه‌ای در سال 2011  و نیز حمله سال گذشته به یک اتوبوس که 22 کشته برجا گذاشت ، دست داشتند .

در همین حال یک مسئول دولتی در ایالت بلوچستان از کشته شدن شش غیر نظامی در حمله افراد مسلح در منطقه بروم واقع در منطقه قبیله‌ای نشین بانجور این ایالت خبر داد .

این مسئول محلی افزود: دست کم 20 فرد مسلح روز شنبه به خانه‌ای در منطقه بروم حمله کردند و شش نفر از جمله یک زن را با شلیک گلوله کشتند .

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است .



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار