اعلام آمادگی فرمانده نیروی هوایی پاکستان برای همکاری با عربستان

فرمانده نیروی هوایی پاکستان در دیدار با همتای سعودی خود، روابط نظامی دو کشور را رضایت‌بخش خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، "سهیل آمان" -- فرمانده نیروی هوایی پاکستان -- با همتای عربستانی خود در مقر نیروی هوایی ارتش عربستان در ریاض دیدار کرد.
سخنگوی نیروی هوایی پاکستان با صدور بیانیه ای این خبر را اعلام کرد . 

آمان در این بیانیه همکاری مشترک نیروی هوایی ارتش عربستان و پاکستان را  رضایت بخش دانست. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان در گفتگو با سرلشگر "محمد بن صالح عتیبی" --همتای سعودی خود -- از آمادگی کشورش برای تأمین نیازهای آموزشی ارتش عربستان و همچنین مشارکت کارشناسان پاکستانی در عملیات ضد تروریسم خبر داد. 

آمان در این سفر از دانشگاه علوم هوایی "ملک فیصل"دیدن کرد. آمان همچنین با اساتید نظامی پاکستانی که در این دانشگاه فعالیت می کنند، دیدار کرد.

ریاض مدعی است روابط نظامی نزدیکی با پاکستان دارد. "ترکی فیصل" -- رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان -- درباره روابط کشورش با پاکستان گفت: "اگر چه هیچ معاهده رسمی بین دو کشور امضا نشده ، این روابط نزدیکترین روابط در میان دو کشور در جهان است."

روابط نظامی پاکستان و عربستان به سال 1969 باز می گردد. در این سال خلبان های پاکستانی برای دفع حمله یمن به عربستان با ارتش این کشور همکاری کردند. در دهه 80 و همچنین در زمان جنگ خلیج فارس، پاکستان 15 هزار سرباز را برای حمایت از عربستان در برابر حمله عراق به این کشور اعزام کرد.


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار