اهواز،

بازدید بیش از 200 هزار نفر از سد و نیروگاه کارون سه و مارون

237 هزار نفر مهمان نوروزي در تعطيلات نوروز از سد و نيروگاه کارون3 و سد مخزني مارون در استان خوزستان بازديد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز، مديرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: همجواري سد و نيروگاه عظيم کارون 3 با جاده ترانزيتي استان هاي چهارمحال بختياري و اصفهان و نيز جاذبه هاي گردشگري، آثار باستاني و طبيعت منحصر بفرد در اطراف سد و نيروگاه کارون3 باعث جذب 70 هزار نفر از هموطنان و گردشگران در سفر به اين منطقه و بازديد از نقاط ديدني آن شد.

محمد رضا شمسايي افزود: براي تسهيل بازديد مهمانان و مسافران نوروزي اقداماتي مثل فراهم آوردن امنيت و امکانات رفاهي، پارکينگ، پارک کودک و محيطي جذاب و آرام با ظرفيت بيش از پنج هزار نفر فراهم آمد.

وي تصريح کرد: همچنين شمار بازديدکنندگان نوروزي سد مخزني مارون بهبهان در روزهاي آغازين سال جاري با افزايش 14 درصدي نسبت به سال گذشته، به 167 هزار نفر رسيد.

مديرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصريح کرد: شرايط معتدل آب و هوايي شهرستان بهبهان، مسير کوهستاني و طبيعت زيباي اطراف سد و پلاژ مارون، چشم انداز بسيار زيباي آن و جاذبه هاي گردشگري فراوان موجود در اطراف درياچه سد و نيز قرار گرفتن اين شهرستان در مسير ورودي به استان خوزستان، سد مخزني مارون را همه ساله به يکي از خاستگاه هاي گردشگران در آغاز فصل بهار تبديل کرده است.

شمسايي افزود: بازديد از سد مخزني مارون در دو بخش مجموعه سد و مجموعه ويلاهاي تفريحي پلاژ مارون انجام شد و در مجموع 167 هزار نفر از مسافران نوروزي از سراسر ايران از اين مجموعه ديدن کردند.

سد مخزني کارون 3 يکي از بزرگترين سدهاي کشور است که در 28 کيلومتري ايذه و بر روي رودخانه کارون احداث شده است.

اين سد ظرفيت توليد دو هزار مگاوات برق دارد و در سال 83 به بهره برداري رسيد.

سد مخرني مارون به عنوان يکي از سدهاي شش گانه استان خوزستان در 19 کيلومتري شمال شرق شهرستان بهبهان و در بين سلسله کوه هاي زاگرس احداث شده است. نيروگاه برق آبي سد مخزني مارون 150 مگاوات ظرفيت توليد دارد.
برچسب ها: خوزستان ، سد ، بازدید ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.